آیت الله دکتر عباسی در دیدار اساتید نمایندگی خراسان:

جامعةالمصطفی نوک پیکان گفتمان انقلاب اسلامی در عالم است

آیت الله دکتر عباسی، رئيس جامعه المصطفی العالمیه در سفر به مشهد مقدس، با اعضای هیئت علمی، اساتید همکار و مدیران گروه های علمی نمایندگی المصطفی خراسان دیدار کرد.

رئیس جامعةالمصطفی در ابتدای این دیدار اظهار داشت: لازم می دانم در ابتدا یادی کنیم از شهدای مقاومت و مخصوصا شهید علامه سیدحسن نصرالله که واقعا خلاء ایشان برای امت اسلامی بسیار سنگین و بزرگ است.

آیت الله دکتر عباسی با اشاره به مطالب مطرح شده توسط اساتید نمایندگی، اذعان داشت: از سخنان و نکات اساتید محترم استفاده کردیم و حضور ما و همکاران ستاد برای شنیدن و رفع همین مشکلات و مسائل است.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در ادامه انقلاب اسلامی را یک مقطع و سرفصلی ویژه برای بشریت دانست و گفت: امام عزیز ما راه تازه ای را برای همه انسانها قرار داد و این را همه آزادیخواهان غیر مسلمان هم اذعان دارند. انقلاب اسلامی برای جهان حیات و روح تازه ای بود، جهانی که حیات خود را از دست داده بود و این بزرگوار یک راه و تمدن تازه برای بشریت ارائه کرد.

آیت الله دکتر عباسی اظهار داشت: هیچکس در دنیای امروز و تمدن مادی که جنایات و ظلم به بشریت می‌کند داعیه این را ندارد که با این تمدن مبارزه می‌کند، امروز تمدن غربی و نظام سلطه جهانی رقبای سیاسی فرهنگی و نظامی بسیاری دارند، اما هیچکدام رقیب تمدنی برای غرب نیستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: فقط یک نقطه در عالم وجود دارد که داعیه رقابت با تمدن غرب را دارد و آن هم تمدن نوین اسلامی است. سرانجامِ تاریخ هم بر اساس باورهای دینی ما و آیه شریفه “و نریدان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین “مشخص است و ما بر این اساس به آینده روشن تاریخ بشریت باور داریم.

آیت الله دکتر عباسی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: نخست وزیر رژیم منحوس صهیونیستی بارها و بارها بیان کرده که این رژیم به نمایندگی از تمدن غرب می‌جنگد و این برای آنها روشن است که چه می‌کنند. انقلاب اسلامی یک گفتمان برای عالم است و المصطفی نوک پیکان این گفتمان در عالم است و ما نیز باید بدانیم کجا قرار داریم.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه تصریح کرد: واقعیت این است که ما در مواجهه با تمدن غرب هستیم و علی رغم همه قدرت ظاهری دشمن، به آینده روشن برای اسلام باور داریم. رسالت ما هم تبیین این اندیشه هست و ما نباید فقط یک علم را منتشر کنیم و هدف خاصی نداشته باشیم، ما در جامعه المصطفی هیچ ابایی نداریم که اعلام کنیم المصطفی یک رسالت جهانی و گفتمانی دارد، و اصلی ترین ارکانی که این گفتمان را باید انجام بدهند اساتید ما هستند و همه تلاش ما در بخش‌های مختلف برای ایفای نقش استاد است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: وظيفه ما بعنوان خدمتگزار شما فراهم نمودن زمینه این گفتمان است و دشمنان ما هم تلاش می‌کنند که برای ما مانع ایجاد کنند و وظیفه مدیران این است که در این شرایط زمینه خدمت را فراهم کنند.

وی افزود: نکات خوبی را اساتید بیان کردند و باید ما این مشکلات و نکات را حل کنیم و البته مشکلات زیادی داریم و سختی های فراوانی داریم ولی خدمت با وجود همه سختی ها برای ما افتخار است.

رئیس المصطفی در پایان ضمن تقدیر از خدمات و زحمات اساتید المصطفی اظهار داشت: نسبت به برخی کاستی ها مثل سامانه اساتید و موضوعات دیگری که اساتید محترم مطرح کردند باید تلاش کنیم و برای رفع آنها همت داشته باشیم.