کارگروه مقالات اردو در همایش مبانی فقهی گام دوم انقلاب

کارگروه همایش بین المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب در بخش مقالات ارسالی به زبان اردو برگزار شد.

تعدادی از طلاب دارای مقالات برتر به زبان اردو در همایش بین المللی مبانی فقهی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، به ارائه چکیده، نوآوری و ضرورت اثر علمی خویش در سالن شهیدین مجتمع آموزش عالی فقه پرداختند.

مقالات ارائه شده در این نشست عبارتند از:

دولت اسلامی و دفع و رفع چالش های ادامه توسعه علمی در کشور

بیان فقهی اصولی مانند عزت، حکمت و مصلحت در روابط بین الملل حکومت اسلامی

مبانی فقهی انواع و حدود آزادی در اسلام

مبانی فقهی آزادی و حدود آن

ویژگی های مهم تمدن اسلامی در چهارچوب آیات قرآنی

وظایف حکومت اسلامی در احیای اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی

حجت الاسلام خراسانی، با بیان این که بیش از ۱۵۰ مقاله به زبان اردو در بین ۱۳۰۰ مقاله ارسال شده در همایش وجود دارد که از نظر تعداد پس از زبان فارسی، بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است، عنوان نمود: چهار نشریه اردو زبان در مجتمع وجود دارد که تلاش ما برای انتشار مقالات اردو زبان در این نشریات است.

دبیر اجرایی این همایش، مقالات فقهی و مرتبط بیشتر به موضوع همایش را در اولویت انتشار به صورت کتاب به زبان اردو دانست و خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به تصریح مقام معظم رهبری با مشورت نخبگان نوشته شده و به قلم شما طلاب پژوهش محور مجتمع فقه مبانی یابی فقهی شده که کار بسیار بزرگ و در خور تقدیری است.

وی، در پایان، تاکید کرد: از طلاب اردوزبان مجتمع انتطار داریم با استفاده از انجمن ها و تشکل های سازماندهی شده و توانمندی که در اختیار دارند به ما در برگزاری هر چه با شکوه تر این همایش و اطلاع رسانی و تبلیغ قبل از برگزاری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کمک کنند.