نشست کمیته اعضای همایش «مناسبات زبانی، فرهنگی و تمدنی ایران با شرق آسیا»

دومین جلسه کمیته اعضای همایش بین المللی «مناسبات زبانی، فرهنگی و تمدنی ایران با شرق آسیا» برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر ساجد رئیس مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی و همچنین رئیس همایش، ضمن تشکر از کارهای صورت گرفته افزود: در منطقه شرق آسیا تولید کار نرمی صورت نگرفته است و جا دارد المصطفی با تمام قدرت در این منطقه ورود داشته باشد در منطقه شرق آسیا ارتباط باید قوی تر باشد و به کارگیری تمام ارگانهایی که در عرصه خارج از کشور در مسائل فرهنگی و آموزشی خدمت می کنند ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین ساجد در خصوص ارتباط با سفرای منطقه اذعان داشت: از اداره کل بین الملل المصطفی درخواست می کنیم تا ارتباطی با این سفرا چه سفرای داخل ایران و چه سفرای خارج از کشور در منطقه به خصوص کشورهای اندونزی، فیلیپین و مالزی بگیرند تا مشارک همایش باشند.

وی با اشاره به ظرفیتهای دانشگاه های منطقه که سالیان سال با ایران ارتباط داشت، خاطرنشان کرد: قطعا کشورهایی مانند سنگاپور، مالزی و اندونزی این پتانسیل را دارند که با ارتباط گیری با این همایش همکاری کنند.

رئیس مجتمع آموزش عالی زبان،ادبیات و فرهنگ‌شناسی ضمن تأکید بر تقویت مشارکت نمایندگان المصطفی در منطقه جنوب و جنوب شرق آسیا در این همایش، بیان داشت: قطعا نمایندگان المصطفی در منطقه می توانند بازوان قوی ای برای ارائه مقالات در همایش باشند.

ویضمن تأکید مجدد بر فعالیت و ارائه مقاله توسط اعضای هیئت علمی، اساتید همکار و مدعو و طلاب سطوح بالای مجتمع، ابراز داشت: یکی از وظایف و تکالیف مهم اعضای هیئت علمی این است که در این همایش ورود داشته باشند و با ارائه مقاله مساعد این همایش باشند.

در ادامه آقای دکتر شهیدی، مدیر کل بین الملل المصطفی و همچنین نماینده مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) نیز به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

گفتنی است در پایان نیز اعضای کمیته همایش به تبادل نظرات پرداختند.