به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد؛

همایش سردار عزت، کرامت و وحدت اسلامی در افغانستان

همایش سردار عزت، کرامت و وحدت اسلامی، به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و هم‌زمان شهیدشان در نمایندگی المصطفی در افغانستان برگزار شد.

سومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی روز سه‌شنبه مورخ ۱۳/۱۰/۱۴۰۱ در سالن همایش‌های جامعه  المصطفی(ص) العالمیه – افغانستان با حضور ریاست دانشگاه، معاون سفیر، رایزن فرهنگی، رایزن مطالعاتی، دیگر همکاران ایرانی سفارت و دانشگاه‌های پیام‌نور و آزاد اسلامی، علما، اساتید، طلاب و دانشجویان برگزار شد.

مراسم با تلاوت کلام‌الله مجید توسط قاری آقای فضل احمد امید آغاز شد. سپس سخنران اول همایش استاد خادم حسین فاضلی اصلی عزت‌طلبی و تقابل با ذلت را به‌عنوان اصل اساسی قرآنی یکی از ویژگی‌های شخصیتی سردار سرافراز جهان اسلام شهید سلیمانی برشمردند و یادآور شدند شهید قاسم سلیمانی مصداق اتم این اصول قرآنی بود که برای عزت‌طلبی و مبارزه با ذلت و تحقق اصول قرآنی وظیفه‌اش را  به‌خوبی انجام داد.

در ادامه برنامه سید سکندر حسینی بامداد از شاعران افغانستان شعری که در باره شهید سلیمانی و ایام فاطمیه سروده بود را  قرائت نمودند.

سپس دکتر نجار معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران برخی از ویژگی‌های شخصیتی سردار  سلیمانی را بیان نمودند. پس از آن دانش‌آموز خانم خردسال خانم حسنا حسینی دل‌نوشته زیبا و سراسر احساسی و  عاطفی خویش را ارائه نمود که شرکت‌کنندگان همایش را تحت‌تأثیر قرار داد.

ارائه سرود توسط گروه سرود هم‌وطن از دیگر برنامه‌هایی امروز بود که اجرای زیبایی را در وصف شهید سلیمانی انجام داد. دکتر شیرزاد رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل از دیگر سخنرانان این مراسم بود که شهید سلیمانی را اسوه حسنه و ترجمان انقلاب اسلامی و زبان گویای امامین انقلاب بیان نمود.

در ادامه برنامه گروه تواشیح دانشجویان رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) افغانستان به اجرای تواشیح پرداختند. سید علی موسوی چکاوک از شاعران افغانستان با حضور در جایگاه سروده‌اش را در وصف شهید سلیمانی قرائت نمودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ثابت ریاست نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در افغانستان در بخش پایانی این همایش در مورد شخصیت شهید سردار سلیمانی صحبت نمودند. ایشان با استناد به بیان مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهید سلیمانی مبنی بر اینکه نباید شهید سلیمانی را ماورایی و دست‌نیافتنی قلمداد نمود اشاره نمودند که شهید سلیمانی با خودسازی و کسب صفات و ویژگی‌های والایی چون تقوی، جهاد، فروتنی و پیروی از ولایت به این مقام و مرتبه رسید که محبوب دل‌ها و ملت‌ها گردید.

در پایان مراسم از دو کتاب جبهه جهانی عشق و قهرمان امت اسلامی و از دو تابلو پرنده نماز عاشقان و سردار مهربانی رونمایی شد