بازدید مدیرکل فرهنگی اجتماعی معاونت زنان و امور خانواده از نمایندگی تانزانیا

مدیر کل فرهنگی اجتماعی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، از واحد خواهران نمایندگی المصطفی در شهر دارالسلام کشور تانزانیا بازدید کرد.

سرکار خانم ساوالان پور علاوه بر بازدید از نمایندگی با مدیر نمایندگی منطقه‌ای علی تقوی نیز گفتگو کرد و در این گفتگو علاوه بر مباحث فرهنگی اجتماعی کشور تانزانیا در مورد کیفیت فعالیت المصطفی در مدارس تابعه و پیوسته و پیگیری پروژه دانشگاهی در این کشور نیز تاکید شد.

سپس مدیر کل فرهنگی اجتماعی معاونت امور زنان و خانواده در جمع دانش پژوهان این واحد حاضر شد و ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند المصطفی در کشورهای مختلف به ویژه در افریقا، در خصوص ارزش و جایگاه زن در جامعه از نگاه اسلام و نقش علم آموزی زنان در تشکیل حکومت اسلامی نکاتی را بیان نمود.

وی خاطرنشان کرد: زن در مسائل تربیتی و پرورشی مسئولیتی خطیر دارد او نه تنها مسئول کمال خویش است که مسئولیت سعادت یا شقاوت نسل آینده را به عهده دارد.

خانم ساوالان پور ادامه داد: در قوانین دین مبین اسلام مشارکت زنان در تصمیم گیری مدیریت اقتصادی و انسانی و ایجاد هماهنگی میان نقش ها و مسئولیتهای خاص وی در خانواده تربیت اسلامی و اجتماع حائز اهمیت بسیار است. پرداختن زنان به مسائل اجتماعی نباید به قیمت فراموش کردن وظیفه مادری و تربیت صحیح فرزندان تمام شود و سرنوشت آنان را به خاطر حقوق ناچیز یا کلانی به دست فراموشی بسپارد. افزایش بار علمی فرهنگی و تبلیغی بانوان و نوآوری‌های علمی و پژوهشی به عنوان نیمی از افراد جامعه بسیار حائز اهمیت است چرا که موجبات گسترش و توسعه جامعه اسلامی را فراهم می‌آورد.

وی گفت: نقش زنان در فعالیت‌های تبلیغی و جلوگیری از تحمیل بحران‌های فرهنگی از سوی دشمنان بسیار مهم نمود پیدا می‌کند که می‌بایست با مخاطب‌شناسی، پیام رسانی و نیازسنجی، زنان تحصیل کرده و آموزش دیده، پیام دین را تبلیغ کنند.

دیر کل فرهنگی اجتماعی معاونت امور زنان و خانواده همچنین در بخش دیگر سخنان خود به به اهمیت علم آموزی زنان در جامعه پرداخت و اظهار داشت: یکی از مقولات مهم در پیشرفت جوامع اسلامی، علم آموزی زنان است. اگر می خواهند کشوری پیشرفت کند باید نهاد خانواده در آن جوامع رشد داشته باشد و یکی از ارکان اصلی خانواده زنان و دختران هستند، بنابراین باسوادی این قشر از جامعه یک اصل اساسی برای پیشرفت کشورهای اسلامی است. هر فردی که می خواهد تعلیم ببیند و عالم شود آدابی دارد قطعا باید هم زمینه برای علم آموزی فراهم شود و هم این که آداب علم آموزی مورد توجه باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دنیا طبق آمارها حدود دو میلیارد نفر مسلمان اعم از شیعه و سنی زندگی می‌کنند و با تأکید بر اینکه وحدت بین شیعه و سنی از هر اسلحه ای اثرگذارتر است. به هر حال درصد زیادی از مسلمانان عالَم را زنان و دختران تشکیل می‌ دهند که قطعا علم آموزی آنان نقش رکنی و عمود را برای پیشرفت جوامع اسلامی دارد. لذا شما دختران و دانش‌پژوهان بزرگوار از فرصت ایجاد شده، بهترین استفاده را کرده تا بتوانید در آینده برای جامعه خود نقش آفرینی کنید.