مراسم آغاز سال تحصیلی ۲۰۲۳- ۲۰۲۲ نمایندگی المصطفی در سنگال برگزار شد

مراسم آغاز سال تحصیلی ۲۰۲۳- ۲۰۲۲ نمایندگی جامعةالمصطفی در سنگال، با حضور طلاب، اساتید و میهمانانی از سنگال و گامبیا در محل سالن امام خميني(ره) جامعة المصطفى در داکار برگزار شد. تلاوت آیاتی از قرآن کریم، سخنرانی مدیر نمایندگی جامعةالمصطفی، سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران، ارائه گزارش مصور از فعالیت‌های نمایندگی سنگال در دوره‌های مختلف، […]

مراسم آغاز سال تحصیلی ۲۰۲۳- ۲۰۲۲ نمایندگی جامعةالمصطفی در سنگال، با حضور طلاب، اساتید و میهمانانی از سنگال و گامبیا در محل سالن امام خميني(ره) جامعة المصطفى در داکار برگزار شد.

تلاوت آیاتی از قرآن کریم، سخنرانی مدیر نمایندگی جامعةالمصطفی، سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران، ارائه گزارش مصور از فعالیت‌های نمایندگی سنگال در دوره‌های مختلف، سخنرانی نماینده طلاب جامعه المصطفی، معرفی تصویری جامعة المصطفی العالمیه، تکریم برگزیدگان سال تحصیلی ۲۰۲۲- ۲۰۲۱ در بخش دانش‌پژوهان برتر علمی، طلاب نمونه در اخلاق، طلبه نمونه قرآنی، استاد برگزیده و همکار نمونه سال و اجرای برنامه دعا برای توفیقات در سال جدید تحصیلی، بخش‌های متنوع این آیین را تشکیل داد.

دکتر محمدرضا دهشيري سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال، در سخنانی در مراسم آغاز سال تحصیلی نمایندگی جامعةالمصطفی در این کشور ضمن تبیین برخی از دستاوردهای این نهاد علمی و بین‌المللی، از اهتمام به توسعه جغرافیایی، تنوع‌بخشی به رشته‌ها و ارتقای همکاری‌های علمی، خلق دستاوردهای بزرگ در آموزش زبان‌های فارسی و عربی و روایت‌سازی ایجابی از اسلام در مقابل روایت‌های افراطی و اسلام‌هراسانه را به‌عنوان ویژگی‌های جامعة المصطفی العالمیه برشمرد.

نماینده جامعةالمصطفی در سنگال نیز در ادامه این مراسم با بیان این که امروز به‌منظور بزرگداشت جایگاه علم و معرفت و تربیت و اخلاق در این مرکز علمی دور هم جمع شده‌ایم، اظهار داشت: هر مجموعه علمی و تربیتی، پایگاهی برای کسب دانش و تهذیب به‌عنوان دو بال پرواز به‌سوی خداجویی و کمال انسانی و در نهایت رسیدن به عمل صالح است.

اسدی افزود: حرکت در مسیر تعلیم‌وتربیت الهی همان طریق هدایت اقوام قرآنی است که انسان را به اوج ملکوت پرواز می‌دهد و همان مقصد اعلای بعثت همه پیامبران الهی علیهم صلوات الله اجمعین است.

وی با اشاره به آیه کریمه «… إليه يصعد الكلم الطيب والعمل الصالح يرفعه…»(آیه ۱۰ سوره فاطر) خاطرنشان کرد: خوشا به حال شما دانش‌پژوهان و استادان علوم قرآنی و معارف انسان‌ساز اسلامی که امام جعفر صادق علیه‌السلام به شما بشارت می‌دهند که «مَن تَعَلَّمَ العِلمَ و عَمِلَ بِهِ و عَلَّمَ للّه، دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيما» هر كه براى خدا علم بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمان‌ها به بزرگى ياد شود.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: جامعه المصطفی العالمیه افتخار دارد به‌عنوان یکی از مراکز بین‌المللی علم و تربیت، پرورش انسان‌هایی دانشمند، پارسا، پاسخگو و پرتلاش در جهت توسعه ارزش‌های اسلامی و انسانی را وجهه اهتمام خود قرار دهد تا با درک صحیح و سازنده از اسلام اصیل، گره‌گشای مسائل و مشکلات مردم مناطق خود باشند.

نماینده جامعةالمصطفی با تأکید بر این که سعی و تلاش مدیران، استادان و همکاران ارجمند نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه در سنگال بر آن است تا فضا و امکانات لازم را برای کسب دانش و معرفت از سوی طلاب عزیز این دیار فراهم گردد، خاطرنشان ساخت: امیدواریم با عنایت الهی بتوانیم با توسعه همه‌جانبه دانشگاه و با تعاون و تعامل این مسیر را باقوت به‌پیش ببریم.