در حوزه های آزمونی داخل و خارج از کشور المصطفی؛

آزمون تحصیلات تکمیلی جامعةالمصطفی برگزار شد

آزمون تحصیلات تکمیلی مقطع ارشد، دکتری و سطوح سه، چهار و پنج جامعةالمصطفی، صبح امروز با حضور داوطلبان در حوزه های آزمونی داخل و خارج از کشور برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جزایری، معاون آموزش جامعةالمصطفی، در گفت وگوی با مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی که در حاشیه برگزاری این آزمون در حوزه امتحانی قم انجام شد، خاطرنشان کرد: این آزمون امروز با حضور ۱۴۲۱ داوطلب در حوزه های امتحانی قم، خراسان، اصفهان، آشتیان، گلستان و… برخی حوزه های خارج کشور مانند سوریه، عراق، لبنان، مالی، بوسنی، پاکستان و… در حال برگزاری است و افرادی که بتوانند حائز نمرات قبولی شوند، برای مصاحبه علمی معرفی خواهند شد و پس از مصاحبه شفاهی و آزمون تخصصی قرائت قرآن، از نیمسال دوم تحصیلی در مقاطع ارشد و دکتری تحصیل خود را آغاز خواهند نمود.

وی با اشاره به حضور نماینده سازمان سنجش در محل برگزاری آزمون، ابراز داشت: در این آزمون از حدود ۴۳ ملیت مختلف از داوطلبان کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، عراق، کشورهای افریقایی و… اعم از خواهران و برادران و شیعه و سنی حضور دارند.

معاون آموزش المصطفی ادامه داد: بخشی سوالات آزمون به دروس عمومی همچون فقه، اصول و عقاید و … و بخشی دیگر به حوزه های دانشی تخصصی المصطفی اختصاص یافته است. هر داوطلب به ۶۰ سوال در ۸۰ دقیقه پاسخ خواهد داد که شامل ۳۰ سوال عمومی و ۳۰ سوال تخصصی از ۸۰ حوزه دانشی است.

وی شکل برگزاری این آزمون را یکی از افتخارات نظام آموزشی جامعةالمصطفی برشمرد و ابراز داشت: این آزمون به روش الکترونیک حضوری برگزار می شود به این صورت که داوطلبان از حدود ۱۴ هزار سوال که در معاونت آموزش المصطفی توسط اساتید طراحی شده و در بانک سوالات الکترونیکی قرار گرفته است،متناسب با حوزه دانشی خود به صورت اتفاقی پاسخ می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری ادامه داد: با این تجربه که در سال سوم آن هستیم، درصد تخلف در آزمون به شدت پایین آمده، هزینه های جانبی کاهش و امنیت، دقت و سرعت اعلام نتایج به شکل چشم گیری افزایش یافته است.

وی در پایان با تاکید بر این که جامعةالمصطفی به صورت قانونی الزامی به برگزاری این آزمون ندارد، یادآور شد: در عین حال برگزاری این آزمون حاکی از آن است که سازمان مرکزی المصطفی به ارتقای کیفی دانش پژوهان خود اهمیت ویژه ای می دهد تا فراگیران با آمادگی بیشتری جهت تحصیلات تکمیلی خود اقدام نمایند. همچنین شیوه آزمون الکترونیکی که با همکاری متخصصان فناوری اطلاعات جامعةالمصطفی اجرا می شود، یکی از خدمات ویژه المصطفی به حوزه علم و دانش به شمار می آید.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعةالمصطفی نیز صبح امروز با حضور در حوزه امتحانی قم، از نحوه برگزاری این آزمون بازدید به عمل آورد و دقایقی با برخی از داوطلبان و مسئولان حاضر در این حوزه گفت وگو نمود.