برگزاری درس اخلاق در نهج البلاغه در نمایندگی المصطفی در خراسان

گروه خبر: درس اخلاق در نهج البلاغه مجتمع آموزش عالی خراسان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین استاد نظافت یزدی و جمعی از اساتید و طلاب برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین نظافت در این مراسم به نامه ۳۱ نهج البلاغه اشاره کرد و اظهار داشت: در این نامه‌ امام علی علیه السلام به فرزندش امام حسن […]

گروه خبر: درس اخلاق در نهج البلاغه مجتمع آموزش عالی خراسان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین استاد نظافت یزدی و جمعی از اساتید و طلاب برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت در این مراسم به نامه ۳۱ نهج البلاغه اشاره کرد و اظهار داشت: در این نامه‌ امام علی علیه السلام به فرزندش امام حسن مجتبی علیه‌السلام، علاوه بر بیان توحید، عظمت پروردگار، صفات الهی، هدف آفرینش، معاد و …، مهم‌ترین نیازهای زندگی مادی و معنوی انسان را مطرح می‌کند.

وی افزود: در اکثر موارد به خاطر ویژگی های بارز در نامه، اثر نامه و ارزش نامه از سخنرانی و سایر مکتوبات بیشتر و اثرگذارتر است. لذا امام علی علیه السلام بیانات و توصیه های خویش را در قالب نامه به فرزندشان بیان نموده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این نامه در ظاهر خطاب به امام مجتبی است اما در حقیقت مخاطب اصلی این نامه مردم هستند.

وی اضافه کرد: در قرآن کریم نیز با استناد به آیه كِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَيْكَ مُبارَكٌ لِيَدَّبَّرُوا … در همه آیاتی که خطاب به پیامبر اکرم (ص) نازل شده است مخاطب اصلی عامه مردم و مسلمانان هستند.

گفتنی است این برنامه با هدف تقویت بنیه اخلاقی طلاب برادر نمایندگی خراسان روز های سه شنبه هر هفته برگزار می گردد.