جانشین ریاست المصطفی در بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش تاکید کرد:

ضرورت حرکت به سوی ظرفیت های جدید پژوهشی

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور در حاشیه بازدید از نمایشگاه متمرکز دستاوردهای پژوهشی المصطفی، حضور بانشاط مراکز آموزشی، پژوهشی، پیوسته و نمایندگی های داخل و خارج از کشور جامعةالمصطفی در این نمایشگاه را موجب هم افزایی ظرفیت های پژوهشی دانست.

جانشین ریاست المصطفی در گفت وگو با مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی خاطرنشان کرد: پژوهش به معنی عام و معاونت پژوهش به عنوان خاص عهده دار توسعه و عمق بخشی جریان شناختی طلاب المصطفی هستند. در حقیقت هرچه بتوانیم ظرفیت های شناختی طلاب خود را عمق و توسعه و جهت دهی نماییم، طبیعتا یک پژوهش پویا خواهیم داشت.

وی نقش پژوهش را احیاگر در حوزه های مختلف دانست و افزود: اگر می گوییم علم و دانش موجب برتری است در حقیقت به نقش احیا بخش پژوهش اشاره دارد.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور یکی از امتیازات نمایشگاه امسال را امتداد کارهای پژوهشی سال های گذشته برشمرد و تاکید کرد: کارهای سابق حوزه پژوهش در تراز مطلوبی بوده است و هم داشته ها دیده و گسترش داده شد. همچنین قلم زدن طلاب افزایش یافته است و سطح قلم نیز به سمت مباحث تخصصی حرکت کرده است که نشان می دهد توفیق داشته ایم فضلای ملیتی ما نقش آفرینی علمی بیشتری داشته باشند. همچنین حضور بانشاط مراکز آموزشی، پژوهشی، مراکز پیوسته، نمایندگی های داخل و خارج از کشور، موجب هم افزایی و تقویت ظرفیت های علمی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به شعار هفته پژوهش امسال المصطفی، اظهار داشت: حرکت به سوی ظرفیت های جدید پژوهشی همچون حوزه هوش مصنوعی، بسیار ضروری است زیرا باید با زمانه آشنا شد و با شتاب آن حرکت کرد. معاونت پژوهش انشالله در این حوزه ورود جدی خواهد کرد و با بومی سازی ظرفیت ها، حرکتی پرشتاب را رقم خواهند زد.

جانشین ریاست المصطفی افزود: البته توجه به ظرفیت های بیرونی نباید منجر به غفلت از ظرفیت های انسانی درونی گردد. گاهی توجه بیش از حد به ابزارهای بیرونی، موجب از دست رفتن فرصت ها و ظرفیت های ارزشمند داخلی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور در پایان با اشاره به نقش مهم روابط عمومی المصطفی، تصریح کرد: روابط عمومی هم به لحاظ گسیل نمودن ظرفیت های بیرونی به داخل و هم معرفی ظرفیت های داخلی نقش ویژه ای را بر عهده دارد که در نهایت موجب هم افزایی ظرفیت های درونی و برون سازمان می گردد. این هم افزایی باید نتیجه کار روابط عمومی باشد که خوشبختانه روابط عمومی المصطفی در این عرصه موفق بوده است.