با حضور رئیس جامعةالمصطفی برگزار شد؛

آیین تودیع و معارفه مدیر نمایندگی جامعه المصطفی در بابلسر

در آستانه خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها آیین تودیع و معارفه مدیر نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در شهرستان بابلسر برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور آیت الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعة المصطفی و تنی چند از مسئولان عالی دستگاه‌های اجرائی و فرهنگی استان برگزار گردید، از حجت الاسلام و المسلمین دکتر بی‌نیاز به پاس فعالیت‌های اثر بخش در مدت تصدی مسئولیت نمایندگی بابلسر تقدیر به عمل آمد و حجت الاسلام والمسلمین سید کمال حسینی، نماینده جامعه المصطفی در استان گلستان، با حفظ سمت به عنوان مدیر جدید نمایندگی المصطفی در شهرستان بابلسر معرفی گردید.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباسی در این مراسم، طی سخنانی ضمن معرفی جامعه المصطفی و با اشاره به اهداف و سیاستهای کلان این نهاد فرهنگی، به تشریح برخی دستاوردها و ثمرات المصطفی در داخل و خارج از کشور پرداخت.

وی نشر و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی در بستر آموزش زبان فارسی را از جمله کار ویژه‌های جامعه المصطفی برشمرد و اظهار داشت: جامعه المصطفی در ۴۰۰ رشته مقطع و در شش حوزه‌ی دانشی با دارا بودن مراکز تخصصی متعدد، پیشگام فعالیت‌های علمی و پژوهشی در عرصه بین المللی بوده است.

وی ادامه داد :بر اساس اسناد بالادستی و اساسنامه جامعه المصطفی، بخشی از ظرفیت پذیرشی المصطفی به طلاب ایرانی اختصاص خواهد داشت که ان‌شاءالله در نمایندگی جدید التاسیس بابلسر شاهد حضور توامان طلاب ایرانی و غیر ایرانی خواهیم بود و امیدواریم این مهم، بسترساز انتقال تجارب ارزنده فرهنگی و داد و ستد علمی و پژوهشی بین ملیتی قرار گیرد.

آیت الله محمدی لائینی نیز در این مراسم با اظهار خرسندی از تاسیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در استان مازندران و با اشاره به اهمیت تعلیم و تعلم و ضرورت پرداختن به مسائل اثربخش و عمیق فرهنگی برای نیل به تمدن بزرگ اسلامی؛ جامعة المصطفی را نهادی ارزنده و پویا و تاثیرگذار در عرصه بین المللی دانست و مسئولین استان را به همکاری همه جانبه با این نهاد فراخواند.

شایان ذکر است در این مراسم آیت الله سلیمانی و حجج اسلام طلابیان و قلی‌پور ائمه جمعه اسبق، سابق و فعلی شهرستان بابلسر ونیز فرماندار این شهرستان طی سخنانی با ابراز خرسندی از تاسیس نمایندگی جامعه المصطفی در بابلسر به طرح برخی نقطه نظرات و دیدگاه های خود پیرامون نحوه همکاری با این نهاد علمی و فرهنگی پرداختند.