در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار شد؛

جشن ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن

به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز زن، ‏ مراسم جشن ولادت آن حضرت و گرامیداشت روز زن و مقام مادر در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور طلاب ، اساتید و همسران کارکنان نمایندگی گلستان برگزار گردید خانم دکتر احمدی استاد حوزه و دانشگاه به ایراد سخن پرداخت.

خانم دکتر احمدی در این مراسم ضمن تبریک فرخنده میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و امام راحل،  با استناد  به حدیث شریف قدسی که می فرماید :”یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک و لو لا علی لما خلقتک و لو لا فاطمه لما خلقتکما”، عنوان کرد :  خداوند فرموده است: ای احمد اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی‌کردم که این حدیث بیانگر منزلت و عظمت بی نظیر حضرت زهرا (س) در نزد خداوند متعال است.

وی  افزود : با سیری در زندگانی وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) و حضرت خدیجه (س)، پدر و مادر بزرگوار حضرت زهرا سلام الله علیها می‌توان بیشتر با سجایای اخلاقی صدیقه طاهره آشنا شد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه  با اشاره به مقام والای حضرت زهرا و جایگاه ایشان در نزد رسول گرامی اسلام خاطر نشان کرد: بر زنان لازم است که در همه مراحل زندگی به عنوان یک مبلغه یا معلمه یا مادر یا همسر از حضرت زهرا دخت نبی مکرم اسلام الگو برداری نمایند

وی در پایان با اشاره به سخن امام راحل که فرموند : “مردان از دامن زنان به معراج می‌روند” اظهار داشت : تمامی شیوخ، علما و دانشمندان  جهان اسلام از ثمره تربیت مادری عالم و فرهیخته به این جایگاه دست یافته اند پس سعی کنیم همسرانی و مادرانی قرآنی برای خانواده باشیم و از سبک زندگی اسلامی نه غربی در تربیت فرزندانمان استفاده نماییم .

یادآور می گردد در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رهنما طی سخنانی با اشاره به ارزش و جایگاه ویژه زنان در اسلام بیان داشت: در طول تاریخ پیش از اسلام و در سرزمین هجاز، شاید به تعداد انگشتان دست بتوان زنانی را یافت که در جامعه خود ارزشی نسبی داشته اند. در جامعه جاهلی با آن بافت ویژه و نظام فرهنگی منحط، وجود زن مفهومی برابر با ننگ و عار داشت تا جایی که ضرب المثلی رایج در فرهنگ اعراب جاهلیت می گوید: زن ننگ است و ننگ را باید در خاک کرد.

مدیر مدرسه عالی خواهران در ادامه با اشاره به ویژگی هاي شخصیتی حضرت زهرا( س) افزود: دین اسلام، در چنین فضای تاریک و محیط سرشار از جهل و خفقان ظهور کرد و برای ارزش بخشیدن به اصالت انسانی انسان ها، اعم از زن و مرد، به پا خاست. آیین نوپای اسلام، برای شرف و اعتبار بخشیدن به زن؛ این موجود محروم و سرافکنده تمامی معیارهای کهن را درهم ریخت و برای بقا و دوام انسانیت، طرحی نو درافکند

وی در پایان با اشاره به این نکته که  دین آسمانی، زن را به مرتبه ای از علو مقام رسانید، به گونه ای که پیامبر خدا بر دست دختر خویش بوسه زد خاطر نشان کرد: در کتاب آسمانی، فرا گرفتن دانش، دوشادوش مرد و برابر با او برای زنی که تا دیروز زنده به گور می شد، جزو فرائض و واجبات شمرده شد. زن، همه سرفرازی و عزت و شرافت را از اسلام و مولود مبارکش زهرا( س) دارد.

شعر خوانی و مولودی خوانی و ارائه مقاله توسط طلاب از دیگر برنامه های ارائه شده در این مراسم بوده است.