به همت مجتمع آموزش عالی علوم‌انسانی؛

مراسم سوگواری وفات حضرت معصومه(س) در حسینه قدس برگزار شد

مراسم سوگواری و عزاداری وفات حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها با سخنرانی حجت‌الاسلام عظیمی و با حضور طلاب و دانش‌پژوهان مجتمع آموزش عالی علوم‌انسانی المصطفی برگزار شد. حجت الاسلام عظیمی در سخنانی درحسینه قدس مجتمع امین به جایگاه علمی فاطمه معصومه سلام الله علیها اشاره‌ کرد و اظهار داشت: حضرت معصومه سلام الله علیها از زنان […]

مراسم سوگواری و عزاداری وفات حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها با سخنرانی حجت‌الاسلام عظیمی و با حضور طلاب و دانش‌پژوهان مجتمع آموزش عالی علوم‌انسانی المصطفی برگزار شد.

حجت الاسلام عظیمی در سخنانی درحسینه قدس مجتمع امین به جایگاه علمی فاطمه معصومه سلام الله علیها اشاره‌ کرد و اظهار داشت: حضرت معصومه سلام الله علیها از زنان عالمه و محدثه بودند و روایات متعددی از طریق ایشان در کتب حدیث شیعه و اهل سنت ذکر شده است.

وی ضمن تبیین فضیلت زیارت مرقد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در روایات اسلامی، خاطرنشان ساخت: بر اساس پاره‌ای از روایات، لقب «معصومه» از سوی امام رضا علیه‌السلام به این بانوی والامقام اعطا شده است؛ علامه مجلسی نیز در این باره می‌گوید: امام رضا علیه‌السلام فرمودند: «هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است».

سخنران این نشست یادآور شد: همچنین از امام جواد (علیه‌السلام) نقل شده که فرمودند؛ «هر کس عمه‌ام را در قم زیارت کند، بهشت از آن اوست».

حجت‌الاسلام عظیمی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تشریح ویژگی‌های شخصیتی فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، ذکر زیارت‌نامه از سوی امام معصوم(ع) را یکی از ویژگی‌های ایشان دانست که پس از حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، او تنها بانوی بزرگواری است که زیارت مأثور دارد.