به همت معاونت آموزش مرکز امور خانواده ها؛

میلاد دخت النبی(ص) در آموزشگاه حضرت فاطمه(س) برگزار شد

به همت آموزشگاه حضرت فاطمه سلام الله علیها از آموزشگاه های تابعه ی  معاونت آموزش مرکز امور خانواده ها، همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و روز بزرگداشت مقام زن، مجلس جشن با شکوهی با حضور استاد سرکار خانم افضلی زاده، در آموزشگاه حضرت فاطمه سلام الله برگزار شد.

این مراسم با حضور اساتید ، همکاران و فراگیران آموزشگاه با مدح و اجرای سرود فرزندان مهد طوبی و تکریم مادران آغاز و در ادامه، خانم افضلی زاده در سخنان خود به تبیین الگوپذیری همه زنان و مردان از حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت.

خانم افضلی زاده در سخنان خود به تبیین الگوپذیری همه زنان و مردان از حضرت زهرا سلام الله علیها در هر برهه زمانی پرداخت و گفت: حضرت صدیقه کبری سلام‌الله علیها الگوی برجسته و شاخصی برای زنان و مردان در همه تاریخ و جغرافیای جهان است؛ الگویی که تأسی به آن نه‌تنها آثار رنج و زحمت را از زندگی‌ها بیرون می‌برد، بلکه منشأ خیرات و برکات زیادی برای زندگی فردی و اجتماعی خواهد بود.

وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها در هر مرحله از زندگی خود به نوعی رفتار می‌کردند. گاهی در نقش دختر کاملی برای پدر خود حاضر بودند و نقش فرزندی را به نحوی ادا می‌کردند که پیغمبر اسلام صلی‌الله علیه و آله به ایشان لقب «ام ابیها» را دادند. زمانی در نقش همسری برای حضرت امیرالمؤمنین  علیه السلام بودند. آن هم همسری کامل، دلسوز، وفادار، مؤمن و دارای جمیع خصلت‌های نیکو و پسندیده‌ بودند،

خانم افضلی زاده تصریح کرد: از سوی دیگر در نقش مادری ظاهر می‌شدند و توانستند فرزندان خود را به بهترین وجه ممکن تربیت کنند. لذا حضرت شایستگی جامع و کاملی در امر الگو پذیری دارند و همگی باید به ایشان تاسی کنیم.

همچنین جشن میلاد بانوی دو عالم همراه با مولودی خوانی مداح اهل بیت علیهم السلام همراه بود و در بخش پایانی این مراسم از ممتازین آموزشی تقدیر به عمل آمد.

 

#آموزشگاه_حضرت_فاطمه س

#معاونت_آموزش_مرکز_امور_خانواده_های_جامعه_المصطفی_العالمیه ص