حجت‌الاسلام‌والمسلمین دادسرشت تهرانی؛

برطرف‌سازی حوائج مؤمنین، نعمت و رحمتی الهی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دادسرشت تهرانی در درس اخلاق که در نمازخانه سازمان مرکزی المصطفی برگزار شد، حضور پرافتخار و تلاش در مسیر اعتلای دین در عرصه بین‌الملل را از نعمت‌های بزرگ خداوند متعال به المصطفائیان دانست و اظهار داشت: حشرونشر با سربازان صاحب‌الزمان(عج) و از طرفی بر آوردن درخواست‌ها و حوائج مؤمنین از جایگاه والایی در مبانی دینی برخوردار است.

وی برطرف‌سازی حوائج مؤمن را نعمت و رحمتی الهی توصیف کرد و ابراز داشت: در حدیثی از امام صادق علیه‌السلام آمده است؛ حاجت برادر مؤمن رحمتی از جانب خداوند است که به‌سوی شما روانه داشته است و همچنین در حدیث دیگری از سیدالشهدا علیه‌السلام نقل شده است؛ «إنَّ حَوائِجَ النّاسِ إلَيكُم مِن نِعَمِ اللّهِ عَلَيكُم» نيازهاى مردم به شما، از نعمت‌های خداوند بر شماست.

این استاد جامعةالمصطفی با تأکید بر این که برآوردن حوائج مؤمن موجب خوشنودی رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و خشنودی خداوند متعال می‌گردد، خاطرنشان ساخت: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله می‌فرمایند؛ هرکسی قلب مؤمنی را خشنود سازد، مرا خشنود ساخته و هر کس مرا خشنود سازد، خداوند متعال را خشنود ساخته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دادسرشت تهرانی با بیان این که برآوردن حوائج مؤمن موجب سخن‌گفتن خداوند با ما می‌شود و اجر آن بهشت است، اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام در حدیثی فرمودند: هرکسی حاجت مؤمن را برآورد، خداوند به او ندا می‌دهد، اجر تو با من است و من به کمتر از بهشت برای تو راضی نمی‌شوم.

وی با اشاره به این که برآوردن حوائج دیگران موجب قبولی اعمال حسنه می‌شود و ممانعت از انجام آن باعث قبول‌نشدن اعمال می‌گردد، یادآور شد: امام موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام فرمودند؛ همانا مُهر قبول اعمال شما، برآوردن نیازهای برادرانتان و نیکی‌کردن به آنان در حد توانتان است؛ والا اگر چنین نکنید، هیچ عملی از شما پذیرفته نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دادسرشت تهرانی تصریح کرد: بر آوردن حوائج دیگران ما را با اهل‌بیت علیهم‌السلام محشور می‌کند، امام موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام فرمودند؛ هرکسی به برادر مؤمن خویش رحم کند و حوائج او را برآورد، روز قیامت به ما ملحق می‌شود.