بازدید دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی از نمایندگی جامعةالمصطفی در سوریه

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و عضو هیئت امنای جامعةالمصطفی، با حضور در حوزه امام خمینی(ره) نمایندگی جامعةالمصطفی در سوریه، از روند فعالیت های آموزشی و پژوهشی و فرهنگی این مرکز آشنا شد و در جلسه در جمع اساتید این حوزه حضور یافت. در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر، نماینده جامعةالمصطفی ضمن خوشامدگویی […]

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و عضو هیئت امنای جامعةالمصطفی، با حضور در حوزه امام خمینی(ره) نمایندگی جامعةالمصطفی در سوریه، از روند فعالیت های آموزشی و پژوهشی و فرهنگی این مرکز آشنا شد و در جلسه در جمع اساتید این حوزه حضور یافت.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر، نماینده جامعةالمصطفی ضمن خوشامدگویی به حجت الاسلام والمسلمین شهریاری و اساتید حاضر، بر ضرورت تقریب و وحدت میان علما بلاد تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری نیز بر ضرورت تقریب مذاهب اسلامی و به ویژه نزدیکی میان علمای شیعه و اهل سنت تاکید کرد و پیشنهاد تشکیل حوزه و مدرسه مشترکی با تدریس اساتید هر دو مذهب اسلامی را ارائه نمود.

در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبیل الحلباوی، مدیر گروه علمی کلام و فلسفه اسلامی نمایندگی نیز در سخنانی ضمن تاکید بر ضرورت وحدت میان علمای جهان اسلام به ویژه در عصر حاضر، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروزه طلایه دار و منادی وحدت اسلامی در جهان اسلام است و با دعوت از علمای بزرگ مذاهب اسلامی از سراسر جهان و برگزاری کنفرانس های متعدد، گام های عملی لازم در این زمینه را برداشته است.

گفتنی است در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین صفار هرندی، نماینده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سوریه و نمایندگانی از سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز حضور داشتند.