دیدار هیئت رئیسه دانشگاه بدخشان با نماینده جامعه المصطفی در افغانستان

نقیب الله قاضی زاده رئیس دانشگاه دولتی بدخشان، معاونین و روسای دانشکده‌های این دانشگاه و تنی چند از اعضای هیات علمی این دانشگاه با حجت الاسلام والمسلمین ثابت رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در افغانستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

قاضی زاده در ابتدای این دیدار ضمن معرفی هیئت رئیسه دانشگاه بدخشان، اطلاعاتی از این دانشگاه ارائه و بر نقش مراکز علمی ایران در ارتقاء سطح دانشی مجموعه‌های دانشگاهی افغانستان اشاره کرد و همچنین خواستار همکاری های بیشتر علمی و فرهنگی با جامعة المصطفی العالمیة شد.

وی بر اهمیت اجرای تفاهم نامه همکاری جامعة المصطفی و دانشگاه بدخشان در مورد آموزش های کاربردی کوتاه مدت تأکید کرد و ابراز داشت: رئیس و مسئولین دانشگاه بدخشان از ریاست دانشگاه بین المللی المصطفی در افغانستان دعوت به عمل آوردند تا سفری را به ولایت بدخشان جهت بازدید از دانشگاه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ثابت نیز ضمن خیر مقدم به حضور هیئت رئیسه دانشگاه دولتی بدخشان ضمن تصریح بر اهمیت اعتلای علمی فرهنگی امت واحد اسلامی به ویژه دو ملت ایران و افغانستان، بر لزوم توسعه همکاری های علمی و فرهنگی دو مجموعه تأکید کرد و ابراز داشت: به دلیل مشکل بیماری کرونا و تحولات حاکمیتی در افغانستان، مواد تفاهم نامه به شکل درست آن اجرا نگردیده است؛ همواره جامعة المصطفی آماده است تا همکاری موثری را با دانشگاه بدخشان داشته باشد.

نماینده جامعةالمصطفی در افغانستان در پایان سخنان خود از اعلام آمادگی جامعةالمصطفی برای نشر مجله مشترک علمی بین دو دانشگاه خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم سطح همکاری‌های آموزشی و پژوهشی خود را با دانشگاه های افغانستان ارتقاء دهیم.