به همت نمایندگی جامعةالمصطفی؛

همایش‌ قرآنی بانوان فاطمی در خراسان برگزار شد

همایش‌ قرآنی بانوان فاطمی در حوزه علمیه تخصصی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها نمایندگی المصطفی در خراسان برگزار شد.

هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رجب و ولادت باسعادت امام محمدباقر علیه‌السلام همایش قرآنی «بانوان فاطمی» با حضور جمعی از مدیران و مسئولان حوزوی و قرآنی شهر مقدس مشهد در حوزه علمیه تخصصی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها به‌عنوان یکی از پایگاه‌های خواهران مرکز آموزش قرآن و معارف نورالزهراء اداره امور خانواده‌های نمایندگی المصطفی در خراسان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری همایش بانوان فاطمی با بیان مطالبی پیرامون کسب استعداد و آمادگی برای درک هرچه بهتر ماه‌های رجب، شعبان و رمضان در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: لازمه درک بهتر ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، ایجاد استعداد و کسب آمادگی معنوی و معرفتی در خود است.

وی در ادامه ضمن بیان اهمیت وجود مراکزی همچون حوزه علمیه تخصصی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: هدف و اولویت جامعةالمصطفی در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی تربیت جامع طلاب و دانش‌پژوهان بر محوریت قرآن کریم است.

نماینده جامعةالمصطفی در خراسان افزود: با این نگاه وجود مؤسسه‌ای قرآن محور، فعال، باکیفیت و با خروجی‌های ارزشمند، موسوم به حضرت زینب سلام‌الله‌علیها با حضور پررنگ طلاب ایرانی و غیرایرانی در اداره این مؤسسه، بیانگر توفیق جامعة المصطفی در تربیت نیروهای ارزشمند قرآنی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح در ادامه غایت و نهایت ارتباط با قرآن کریم به‌عنوان کتاب جامع انسان‌ساز را درک مفاهیم و عمل به دستورات این کتاب وحی دانست و ابراز داشت: برای تحقق این مسئله مهم، برگزاری گسترده کرسی‌های تفسیر مبتنی بر نگاه تربیتی مفاهیم قرآن کریم، نه‌تنها در طول سال، بلکه در ایام خاص ماه‌های مبارک رجب، شعبان و رمضان، نیازمند پیش‌گامی مؤسسات فعال عرصه فرهنگ قرآنی است.

اجرای گروه تواشیح بین‌المللی «بضعه المصطفی»، دکلمه خوانی با موضوع حجاب، مداحی، ارائه گزارش فعالیت‌های قرآنی بخش خواهران، پخش کلیپ آشنایی با مجموعه حوزه علمیه تخصصی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها از جمله برنامه‌های اجرایی در این مراسم بود.