برپایی دوره هم اندیشی دانشجویی توسعه شخصیت در نمایندگی اوگاندا

معاونت فرهنگی و امور دانشجویی کالج اسلامی المصطفی در اوگاندا هم اندیشی دانشجویی توسعه شخصیت (برنامه راهنمای دانشجویی) را با هدف توانمندسازی دانشجویان از طریق راهنمایی همسالان برپا نمود.

ارائه راهنمایی و پشتیبانی تحصیلی، ترویج رشد و رهبری شخصی، پرداختن به سلامت روان و رفاه، تشویق توسعه معنوی و اخلاقی، افزایش ادغام در دانشگاه و زندگی دانشجویی و پرورش فرهنگ پاسخگویی و نظم از اهداف برگزاری این  دوره بود.

این جلسه که توسط واسوا حسن ارائه شد، بر عادات مطالعه مؤثر، مدیریت زمان و گذر از چالش‌های تحصیلی تأکید داشت.

دانشجویان تشویق شدند تا گروه‌های مطالعاتی تشکیل دهند و در مورد انتخاب واحد و مسیر شغلی راهنمایی بگیرند.

جلسات برگزار شده در دوره به این شرح بود:

  • در جلسه پشتیبانی تحصیلی این دوره که توسط واسوا حسن ارائه شد، بر عادات مطالعه مؤثر، مدیریت زمان و گذر از چالش‌های تحصیلی تأکید داشت. دانشجویان تشویق شدند تا گروه‌های مطالعاتی تشکیل دهند و در مورد انتخاب واحد و مسیر شغلی راهنمایی بگیرند.
  • در بخش توسعه فردی گردهمایی  که توسط ادیت، معاون رئیس جدید انجمن از دانشکده تعلیم و تربیت، و حمیده، دانشجوی سال اول مطالعات اسلامی، رهبری می‌شد، بر اهمیت تعیین هدف، ایجاد اعتماد به نفس، خودانضباطی و مهارت‌های رهبری تأکید داشت.
  • موضوع سلامت روان و رفاه نیز توسط ننیونیینتونو آکیسام و کاکوزا آدام، هر دو از دانشکده تعلیم و تربیت، مورد بحث قرار گرفت. آنها به مدیریت استرس، گوش دادن فعال و حفظ یک روال متعادل در زندگی مدرسه پرداختند و از دانشجویان خواستند که در صورت نیاز به دنبال حمایت باشند.
  • سبیالا نجیب، یکی از نامزدهای ریاست انجمن از دانشکده مطالعات اسلامی، جلسه راهنمایی معنوی و اخلاقی را اداره کرد. او بر تصمیم‌گیری مبتنی بر ایمان، رفتار اخلاقی و حفظ یک جامعه دانشجویی درستکار از نظر اخلاقی تمرکز داشت.
  • زندگی در دانشگاه و ادغام موضوع جلسه ای بود که توسط کمیگیشا آیشا از دانشکده فناوری اطلاعات ارائه شد، بینش‌هایی در مورد گذار به زندگی دانشگاهی، استفاده از خدمات موجود، پیوستن به باشگاه‌ها و ایجاد یک شبکه قوی از همسالان ارائه داد.

شایان ذکر است این کارگاه با استقبال خوبی روبرو شد و شرکت‌کنندگانی از دانشکده‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف در آن شرکت کردند.

دانشجویان به طور فعال در بحث‌ها مشارکت داشتند و از قالب هدایت‌شده توسط همسالان که جلسات را قابل درک‌تر و تأثیرگذارتر می‌کرد، ابراز قدردانی کردند.