در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد؛

مراسم جشن میلاد با سعادت امام محمّد تقی(علیه السلام)

مراسم جشن میلاد با سعادت امام محمّد تقی جوادالائمه(علیه السلام)، ظهر امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شهامت در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی العالمیه برگزار شد.

دبیر مشاوران منطقه‌ای جامعة‌المصطفی در این مراسم، ضمن تبریک میلاد با سعادت این امام همام و گرامیداشت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، بر ضرورت امام شناسی و شناخت حجت خداوند در جهان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت:‌ حضرت امام رضا(علیه السلام)‌ پس از ولادت امام جواد(علیه السلام) فرمود این فرزند مولود مبارکی است و تا کنون هیچ کودکی به مبارکی ایشان برای پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) به دنیا نیامده است.

وی در ادامه با ذکر برخی از فضائل امام جواد(علیه السلام)، به ذکر روایتی از آن حضرت پرداخت و تصریح کرد: بر اساس روایتی از امام جوادالائمه(علیه السلام) اگر کسی نسبت به دنیا احساس بی نیازی نماید و این احساس متصل به درهم و دینار و مناصب دنیوی نباشد و از راه ارتباط و معرفت و توکل به خدا این بی نیازی را در وجود خود ایجاد نماید، مردم به سمت او جذب می‌شوند و در برابرش زانو خواهند زد.

حجت الاسلام والمسلمین شهامت ادامه داد:‌ مردم خلق خدا هستند و دل های مردم در اختیار خداست. اگر کسی واسطه فیض الهی برای بشر شود، مردم متوجه او می‌شوند و نسبت به علم، دانش و توانایی او اظهار نیاز می‌نمایند. بشر امروز بیش از هر زمان نیازمند به اندیشه و فکر است. این مقدار که ما به فکر احتیجات مادی هستیم، اگر در پی رفع نیازهای فکری و روحی بودیم، وضعیت بشر امروز به مراتب بهتر بود.

وی با اشاره به روایت دیگری از آن حضرت در مسئله ازدواج جوانان، ابراز داشت: ملاکی که امام جواد(علیه السلام) برای ازدواج فرزندان ارائه می‌نماید این است که اگر دین و امانت‌داری جوانی را پسندیدید، او را برای فرزند خود بپذیرید و اگر این کار را نکنید، پشیمان خواهید شد. بدعت‌ها و سنت‌های بی‌اساس و بهانه های مختلف در امر ازدواج، موجب گرفتاری‌های بعدی برای خانواده‌ها خواهد شد.

سخنران مراسم در بخش بعدی سخنان خود با تبریک سالروز بازگشت امام‌خمینی(قدس سره) به ایران و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت:‌ امام خمینی(قدس سره) در چنین روزی قدم به چشم ما نهاد و خداوند متعال نیز به او عزت داد تا وعده ائمه(علیهم السلام) تحقق یابد. امام خمینی همانند جدش رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) مشکل و درد ملت خود را فهمید و برای حل آن به میدان آمد.

وی ادامه داد:‌امام موسی بن جعفر(علیه السلام) در روایتی می‌فرمایند مردی از اهل قم قیام خواهد کرد که مردم را به حق دعوت می‌نماید و مردان و زنانی در این حماسه، مانند پاره های فولاد گرد او جمع می‌شوند و بر خدا توکل می‌نمایند و عاقبت به پرهیزگاران اختصاص دارد.

دبیر مشاوران منطقه‌ای جامعة‌المصطفی تصریح کرد: چه کسی می‌توانست تصور کند نظام مقتدر سلطنتی که در خدمت ابرقدرت جهان بود، مانند زباله از این کشور بیرون رانده شود. چه کسی فکر می‌کرد جنگ هشت ساله توسط جوانان مدیریت شود و با گذشت چهل و چهار سال از انقلاب اسلامی، این نهضت بتواند از گردنه‌های سختی که بر سر راه آن ایجاد نمودند عبور کند؟ اما به برکت رهبری امام خمینی(قدس سره) و هدایت‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، انقلاب اسلامی مسیر خود را طی کرده است و هر روز به جایگاه شکوهمند خود نزدیک‌تر می‌گردد.

وی ضمن قرائت جملات امام خمینی(قدس سره) در بهشت زهراء، یادآور شد:‌تنها یکی از مظاهر تجلی اندیشه‌های بزرگ امام خمینی(قدس سره) جمع نخبگانی المصطفی است که در آن مشعل‌های فروزان اسلام از سراسر جهان گردهم آمده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شهامت، در پایان تبیین صحیح را به معنی تلاش برای اصلاح نقاط ضعف و امیدوار نمودن جامعه نسبت به آینده دانست و تاکید کرد:‌امروز همه ما باید از امید سخن بگوییم تا کشور با اتحاد بتواند از معبرهای سختی که دشمن برای این ملت ایجاد کرده است، با سربلندی عبور نمایند.