با حضور پرشور المصطفائیان برگزار شد؛

مراسم چهلم شهید گمنام مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی

حاج حسین کاجی در مراسم چهلم شهید گمنام مدفون در مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، دهه فجر انقلاب را دهه امام شناسی و بهانه‌ای برای مرور خاطرات امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب دانست و اذعان داشت: امام خمینی(ره)، تنها رهبر جهان است که در کاخی بزرگ به دنیا آمد و […]

حاج حسین کاجی در مراسم چهلم شهید گمنام مدفون در مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، دهه فجر انقلاب را دهه امام شناسی و بهانه‌ای برای مرور خاطرات امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب دانست و اذعان داشت: امام خمینی(ره)، تنها رهبر جهان است که در کاخی بزرگ به دنیا آمد و در خانه استیجاری جماران از دنیا رفتند.

وی در ادامه ضمن اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی(ره)، بابیان این‌که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در هر وادی که ورود می‌کردند، از سردمداران زمانه بودند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در چهارسالگی فرزند شهید شدند و در ۹ سالگی شاعری بودند که نخستین شعرشان را در رابطه با شهدا سرودند.

حاج حسین کاجی باخدا بودن را از بارزترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) دانست و بابیان این‌که گستره سیر اندیشه انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل، مرهون تلاش‌های امام خمینی(ره) و ثمره خون شهدای اسلام و انقلاب است، خاطرنشان ساخت: دشمن صهیونیستی به‌خوبی واقف به اوضاع نابسامان خود است؛ لذا ناامن سازی سرزمین‌های اسلامی به‌ویژه ایران‌زمین را در دستور کار خود قرار داده است.

سخنران این مراسم با تأکید بر این‌که در بین الطلوعین انقلاب و ظهور قرار داریم، تصریح کرد: تمام هیمنه جبهه استکبار به هم ریخته است؛ بنابراین استکبار جهانی حاضر است، خرکاری کند تا از این اوضاع خارج گردد.

وی بابیان این‌که حضور در یادواره شهدا، تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های امام و شهدا و وادی عمل به وصایای شهدای گران‌قدر اسلام و انقلاب اسلامی است، یادآور شد: شهدا زنده‌اند و در میان مردم مؤثر هستند؛ همان‌طور که شهدا مأموریت داشتند غریبانه به شهادت برسند، مأموریت یافته‌اند تا دسته‌دسته تفحص شده در آغوش ملت ایران عاشقانه و با بصیرت گرامیداشتِ شوند؛ شهدا پیک و فرستاده امام زمان(عج) در تلنگر بخشی ظهور به مردم هستند.

حاج حسین کاجی در بخش پایانی سخنان خود ضمن بیان خاطراتی از تفحص شهدا، به فرازهایی از تأثیرات شهدا در دنیا اشاره کرد و ابراز داشت: شهدا واسطه فیض الهی در اعطای رزق معنوی به شیفتگان راه شهید و شهادت هستند.

 

 

سارا سادات رباط جزی، دختر شهید و همسر شهید سامانلو نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن اشاره به وادی سیر و سلوک الی الله، بابیان این‌که در این مسیر گروهی سالک عاشق و افرادی مجذوب سالک می‌گردند، اظهار داشت: شهدا سالکان عاشق در مسیر سیر و سلوک الی الله هستند.

وی در ادامه ضمن اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید سامانلو، بابیان این‌که شهدا در تمام فرازهای زندگی خود شهیدوار زیسته‌اند، خاطرنشان کرد: جوانان سرزمینمان در گام دوم انقلاب اسلامی، مسئولیت سنگینی بر عهده داشته، باید خود را به‌قطار در حال حرکت انقلاب اسلامی برسانند.

همسر شهید سامانلو در بخش پایانی سخنان خود ضمن بیان خاطراتی از شهید سامانلو، تصریح کرد: شهدا زنده‌ و در امورات دنیا تأثیرگذار هستند.