تأکید رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت بر مشترکات تقریب مذاهب اسلامی

دوره تربیت متخصص تقریب مذاهب اسلامی ویژه فضلای افغانستان در مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی میانجی در دوره تربیت متخصص تقریب مذاهب اسلامی ویژه فضلای افغانستان و اساتید دانشگاه بدخشان با بیان اینکه هدف از تقریب در حقیقت زندگی مسالمت در کنار همدیگر است، اظهار کرد: تقریب صرفا به لایه درون دینی محدود نمی شود بلکه ما تقریب را در سه لایه درون دینی و بین مسلمانان جهان، تعامل و زندگی مسالمت آمیز با پیروان ادیان ابراهیمی جهان، تعامل و زندگی مسالمت آمیز در سطح بشریت و تمام انسانها تقسیم بندی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تقریب نه یک تاکتیک و نقشه، بلکه راهبرد است و افرادی می توانند تقریبی باشند و در این عرصه موفق باشند که اولا علم و دانش تقریب را فرا گیرند و ثانیا مجهز به ایمان و باور به تقریب باشند.

رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت دلیل اصلی نزاع و کشمکش و نفاق بین مسلمانان را خطوات شیاطینی مثل آمریکا و انگلیس عنوان نمود و افزود: مطابق آیات و آموزه های اسلامی همواره به زندگی مسالمت آمیز و اتحاد مسلمین تأکید شده است.

وی عنوان کرد: در افغانستان باید شیعه و سنی بدانند و بفهمند که تقریب یگانه راه است و باید همه به عقاید یکدیگر احترام گذاشته و بر مشترکات تأکید ورزند و درک کنند.