حجت الاسلام و المسلمین حسینی در مدرسه عالی خواهران تبیین کرد:

استقلال، آزادی و جمهوریت بر مبنای قوانین اسلام، شالوده‌های اساسی نهضت امام

همزمان با پنجمین روز از دهه مبارکه فجر و در ایام موفورالسرور ولادت امام علی (علیه السلام) ، مراسم جشن و سرور در مدرسه عالی خواهران نمایندگی جامعةالمصطفی در گلستان برگزار گردید.

در این آئین که با حضور طلاب ، اساتید و کارکنان مدرسه عالی خواهران و تنی چند از مدیران نمایندگی گلستان برگزار گردید، حجت الاسلام و المسلمین سید کمال حسینی، نماینده جامعه المصطفی العالیمه در استان های مازندران و گلستان به ایراد سخن پرداخت.

وی با تبریک ولادت با سعادت مولی الموحدین علی علیه السلام ، آن حضرت را نمونه کامل بندگی و عالی ترین مصداق ورع و رعایت تقوای الهی دانست و بر ضرورت تاسی به آن حضرت در شئون گوناگون حیات فردی و اجتماعی تاکید کرد.

وی همچنین با تبریک ایام الله دهه فجر و فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: استقلال، آزادی و جمهوریت بر مبنای قوانین و قواعد اسلامی شالوده های اساسی نهضت را تشکیل داده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید کمال حسینی در تبیین ارکان مهم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما در زمان شاه لایحه کاپیتولاسیون را داشتیم که اوج وابستگی و بی هویتی شاه را در آن زمان نشان می‌داد. لذا مردم خواهان استقلال کشور از هر حکومت بیگانه شدند. و این بعنوان اولین رکن نهضت مورد مطالبه مردم واقع گردید. البته معنای استقلال، قطع ارتباط با جهان نیست بلکه نجات از وابستگی است.

وی در این خصوص اظهار داشت: شناسنامه انقلاب توسط امام تدوین و توسط مردم تایید شد. حضرت امام با درایت خود نام جمهوری اسلامی را بر حکومت نهادند چرا که در این نظام مردم دور محور اسلام نقش آفرینی می کنند.۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای آری دادند و این مهم هم مظهر جمهوریت نظام بوده است و هم ماهیت اسلامی نظام را آشکار می سازد.

وی از آزادی بعنوان رکن دیگر انقلاب یاد نمود و تصریح کرد: آزادی یعنی نفی هر نوع استبداد و ظلم و اعطای حقوق کامله افراد برای داشتن زندگی سالم . لیکن بعضی با تعابیر ناصحیح از آزادی سعی در انحراف اذهان دارند.

نماینده جامعةالمصطفی در تبیین این موضوع عنوان کرد: آزادی بی حد و حصر نزد هیچ عاقلی پذیرفته نیست بلکه در بردارنده مفاسد فراوانی است.آزادی در شعار زن زندگی آزادی باید معنا شود. اینکه مراد از آزادی بی بند و باری و ترویج منکرات باشد یقینا پذیرفتنی نیست.

رئیس نمایندگی گلستان افزود: در کشورهای غربی، زن به معنای حقیقی به عنوان یک کالا تلقی می شود. در این اغتشاشات اخیر هم تلاش دشمنان غربی ساختن بانوان جامعه بود که در بستر یک جنگ ترکیبی صورت گرفت که با حضور گسترده مردم، این بساط جمع شد.

وی رکن سوم انقلاب را جمهوریت دانست و اظهار داشت: جمهوریت یعنی استقلال و آزادی با حضور و نقش آفرینی مردم معنا می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان و در تبیین رکن چهارم انقلاب عنوان کرد: ارزش این سه مورد و هویتشان به اسلامی بودن است که چهارمین رکن انقلاب بشمار می رود.