حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، جانشین ریاست المصطفی در این مراسم با آرزوی قبولی عزاداری های ماه محرم و صفر و تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) و افتتاح شعبه سوم فروشگاه کوثر، اظهار داشت: از همه عزیزانی که در این شعبه از فروشگاه کوثر کمر همت برای خدمت به مردم بسته اند تقدیر و تشکر می نمایم.
وی با اشاره به سه اصل مدیریتی برگرفته از قرآن کریم، خاطرنشان کرد: اولین اصل این است که هیچ وقت تقصیر را بر عهده دیگری نیانداز. اگر مشکلی در کار مدیریتی پیش می آید؛ اولین متهم خود ما باید باشیم. مدیری موفق است که تقصیر را متوجه دیگران ننماید. این باعث رشد و پیدا کردن ایرادات و رفع آنها می شود.
جانشین ریاست المصطفی ادامه داد: اصل دوم قرآنی این است که یک مدیر موفق، مدیری است که هرچه ظرفیت، خدمت و رشد ایجاد کرد، آن را از ناحیه خدا، همکاری کارکنان و همراهی مردم بداند. این از خوبی مدیر نمی کاهد بلکه بزرگواری و تواضع مدیریت و قدردانی او را از همراهی مردم و کارکنان نشان می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین خالق پور در تشریح اصل سوم ابراز داشت: یک مدیر موفق کسی است که در ارتباط با مردم جزء سلم و سلامتی و آرامش و طراوت و نشاط، چیز دیگری از او دیده نشود. سلام یعنی خیرخواهی مردم. مهم ترین اصل مدیریتی در هر حوزه ای، اصل خیرخواهی است. اگر فروشگاه کوثر شعبه سوم خود را تاسیس می کند، هدفش خدمت مخلصانه به مردم است. خدمت منافاتی با سودآوری ندارد زیرا این سودآوری نیز به نیت توانمندی برای ارائه خدمات بیشتر است.
جانشین ریاست المصطفی در پایان یادآور شد: اگر به دنبال منافع شخصی باشیم، مانع خدمت رسانی خواهد بود. مدیریت فروشگاه کوثر موجب افتخار جامعةالمصطفی است و در بسیاری از شهرها تقاضا برای تاسیس شعبات این فروشگاه وجود دارد. این نشان دهنده مشی خیرخواهانه و خدمت رسانی فروشگاه کوثر است و اگر نقصی هم وجود دارد باید آن را بپذیریم و در پی رفع آن حرکت نماییم.
این مراسم با برپایی جشن و برنامه های فرهنگی متنوع ادامه یافت و در پایان به برخی از حضار به قید قرعه جوایزی تقدیم گردید.
Δ