در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان؛

نقش انقلاب اسلامی ایران در بیداری جهان اسلام بررسی شد

نشست فرهنگی _ بصیرتی  " نقش انقلاب اسلامی ایران در بیداری جهان اسلام" در مدرسه عالی خواهران نمایندگی جامعةالمصطفی در گلستان برگزار شد.

در این نشست فرهنگی – بصیرتی که پانزدهم بهمن‌ماه، باهدف شناخت انقلاب اسلامی و آگاه‌سازی فرهنگی بانوان برگزار گردید، دکتر پاک‌دامن معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی گلستان به ایراد سخن پرداخت.

وی  ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و بزرگداشت مقام پدر اظهار داشت: اهل‌سنت و شیعیان مشترکات فراوانی با یکدیگر دارند و این اشتراکات، افزون بر مسائل اعتقادی، در روایات تاریخی، از جمله درباره شخصیت و سیره امام علی(ع) نیز دیده می‌شود؛ ازاین‌رو، کنکاش در منابع معتبر اهل‌سنت و استخراج و اظهار آنچه در این منابع درباره امام اول شیعیان ثبت و ضبط شده، گامی مهم و مؤثر در تحکیم وحدت امت اسلام محسوب می‌شود.

دکتر پاکدامن در ادامه با اشاره به این شعار انقلابی «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان نقطه آغاز خیزش بیداری اسلامی در نیمه دوم قرن بیستم، شروع دوره جدیدی از ظهور اسلام با رویکرد سیاسی را برای جهان اسلام نوید داده و پیروزی برجسته‌ترین حرکت اسلامی در این دوره، سایر حرکت‌های اسلامی در جهان اسلام را به تکاپو واداشت.

دکتر پاکدامن در پایان خاطر نشان ساخت: به طور کلی آنچه که بر همگان روشن و واضح است، این است که انقلاب اسلامی ایران تاثیرهای گسترده ای را در ورای مرزهای خود داشته و با توجه به پیروان و هواخواهانی که پیدا کرد و به عنوان یک نیروی قابل محاسبه توسط دولتهای خارجی و همچنین دولتهای منطقه عنوان شده است؛ بدان خاطر که انقلاب اسلامی در ایران به دلیل جذابیت شعارها، اهداف، روشها، محتوا، نتایج و سابقه مشترک دینی و تاریخی و شرایط محیط منطقه و بین المللی، پدیده ای تاثیر گذار در جهان اسلام است.

این جلسه با پرسش‌وپاسخ دانش‌پژوهان به پایان رسید