رئیس جامعةالمصطفی در دیدار پرستاران و کادر سلامت استان:

دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی بخاطر گفتمان جهانی و رهایی‌بخش آن است

شماری از اعضای کادر بهداشت و سلامت استان قم با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار کردند.
کادر بهداشت و درمان در سه سال اخیر خوش درخشید

رئیس جامعةالمصطفی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به دکتر مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و اعضای کادر بهداشت و سلامت استان، اظهار داشت: کادر بهداشت و سلامت از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز در صف مقدم خدمت به مردم در عرصه‌های مختلف بوده است. همانگونه که این قشر در دوران دفاع مقدس خوش درخشید، در امتحان سخت و الهی سه سال اخیر و دوران بیماری فراگیر کرونا، جوهره ایثار و فداکاری پزشکان و پرستاران متعهد کشور به خوبی نمایان شد.

وی ضمن تبریک ایام سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی، ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی امروز حتی در دور افتاده‌ترین نقاط کشور امکانات بهداشتی و درمانی در دسترس عموم مردم قرار دارد و کادر درمان و بهداشت کشور فداکارانه به ارائه بهترین خدمات پزشکی مشغول هستند.

آشنایی صدها هزار نفر به برکت جامعةالمصطفی با زبان فارسی

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در ادامه به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و ابراز داشت: این نهاد مبارک که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، امروز عضویت اتحادیه های معتبر دانشگاهی در جهان و منطقه را در اختیار دارد و ۱۶۰ رشته و گرایش در سه حوزه علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی را به تشنگان معارف ناب اسلامی در سراسر جهان ارائه می‌نماید.

وی با اشاره به نقش بی‌نظیر جامعةالمصطفی در آموزش زبان و ادبیات فارسی به غیرایرانیان، ابراز داشت: هم اکنون صدها هزار نفر در سراسر جهان به واسطه جامعةالمصطفی زبان فارسی را آموخته‌اند و این ظرفیت عظیم فرهنگی و بین المللی در خدمت بخش‌های مختلف کشور قرار دارد.

دانش آموختگان المصطفی سرمایه و عقبه فرهنگی انقلاب هستند

رئیس جامعةالمصطفی حضور فراگیرانی از بیش از ۱۳۰ ملیت در جامعةالمصطفی را پدیدآورنده تنوع فرهنگی بی‌نظیر در داخل کشور و کم نظیر در سطح بین‌الملل دانست و تصریح کرد: این جمعیت عظیم سرمایه و عقبه فرهنگی انقلاب اسلامی در جهان به شمار می‌آیند که دلبستگی اعتقادی و قلبی با انقلاب و آرمان‌های بلند آن دارند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند استعمار مخالف سرسخت هرگونه تلاش ملت‌ها برای رهایی از سلطه است اما تلاش فوق‌العاده دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی، به دلیل نگرانی از گفتمان جهانی انقلاب اسلامی است. اگر ما یک گفتمان رهایی‌بخش الهی و انسانی برای مردم جهان را پرچمداری نمی‌کردیم، هرگز شاهد این میزان از دشمنی نیز نبودیم.

علیرغم دشمنی ها کشور در مسیر پیشرفت قرار دارد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به تلاش دشمن برای دامن زدن به انواع توطئه‌ها و فتنه‌ها از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، ابراز داشت: دشمن از راه انداختن جنگ داخلی تا حمایت از یک جنایتکار در جنگ تحمیلی و فشار اقتصادی و تحریم تا جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی، هر چه در توان داشت به کار برد اما در عین همه دشمنی‌ها و حوادث تلخ، به لطف خدا و همت مردم، کشور پیوسته در عرصه‌های مختلف مسیر پیشرفت را پیموده است.

وی یکی از فصول پرافتخار پیشرفت کشور را در حوزه بهداشت و سلامت دانست و یادآور شد: در حالی که پیش از انقلاب اسلامی میانگین امید به زندگی در کشور حدود ۵۶ سال بود، این رقم اکنون به ۷۷ سال رسیده است. امروز بیمارستان‌ها و کادر درمانی ما قطب منطقه به شمار می‌آیند و در سطح جهانی مطرح هستند. در پیوند اعضا تا انجام دقیق‌ترین جراحی‌ها نظام بهداشت ما جز پیشرفته‌ترین ها در منطقه و جهان است و این پیشرفت‌ها علی‌رغم همه دشمنی‌ها بدست آمده است.

تلاش دشمن برای سیاه نمایی و هدف قرار دادن امید در کشور

رئیس جامعةالمصطفی یکی از اقدامات خصمانه دشمن را کوچک‌نمایی دستاوردها و هدف گرفتن امید و سیاه‌نمایی در جامعه دانست و ضمن اعلام همدردی با زلزله زدگان در کشور ترکیه و سوریه، ابراز داشت: شما می‌بینید پوشش رسانه‌ای غرب نسبت به حوادث مشابه در کشورهای مختلف در برابر وقوع آنها در جمهوری اسلامی ایران چه تفاوت آشکاری دارد و چه میزان سیاه‌نمایی و ترویج ناامیدی نسبت به اتفاقات و رخدادها در کشور صورت می‌پذیرد.

تقدیر رئیس جامعةالمصطفی از خدمات کادر درمان به طلاب غیرایرانی

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پایان ضمن تشکر ویژه از خدمات کادر بهداشت و درمان استان نسبت به دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی و خانواده‌های آنان، ابراز داشت: ما در شهر قم میزبان دانشجویانی هستیم که هر کدام سفیران صلح و دوستی و برادری میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای خود هستند و هر یک پرچمدار تفکر انقلاب اسلامی در گوشه ای از جهان به شمار می‌آیند و همه ما وظیفه داریم به وسع خود در جهت حل مشکلات آنان تلاش نماییم.