رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

جامعةالمصطفی؛ مجموعه ای فاخر و اثرگذار در داخل کشور و عرصه بین الملل

شماری از پرستاران و اعضای کادر درمان بیمارستان های استان قم با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با رئیس المصطفی دیدار کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، جامعةالمصطفی را مجموعه ای فاخر و اثرگذار در داخل کشور و عرصه بین الملل دانست و خاطرنشان کرد: جای افتخار است موسسان جامعةالمصطفی ساختار محکمی برای این مجموعه علمی طراحی کردند که رشد و توسعه بسیار خوبی را در پی داشته است و هم چنان می تواند نقش موثری در تحول و تعالی حوزه علم و فرهنگ و مرجعیت علمی ایفا نماید.

آقای دکتر مصری با اشاره به برگزارش دهمین همایش بین المللی قرآن، عترت و سلامت از هفته آینده با همکاری جامعةالمصطفی، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در چهل و چهار سال گذشته از کشورهای پیشرو و موفق در حوزه سلامت و بهداشت بوده است. کادر درمان کشور در بحث بیماری کرونا خوش درخشید و به اذعان نمایندگی منطقه ای سازمان بهداشت جهانی، از موفق ترین کشورهای در زمینه کنترل این بیماری بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم حوزه سلامت را از دسته مباحث مهم اجتماعی در کنار دین و امنیت دانست و اظهار داشت: سلامت بدون نگاه انسانی مشکل ساز است زیرا این انسان است که تهدیدات فراوانی برای سلامت خود پدید می آورد. بنابراین حوزه های علمیه، جامعه المصطفی و دیگر مراکز فعال در حوزه علوم انسانی، می توانند کمک شایانی به ما در جهت استفاده از آموزه های انسانی، اسلامی و علوم تربیتی در حوزه سلامت داشته باشند.

آقای دکتر مصری در پایان با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای همکاری های عملی میان جامعةالمصطفی و دانشگاه علوم پزشکی قم، ابراز داشت: موضوعاتی همچون رعایت حقوق بیماران، حرکت در افق حیات طیبه حکمت و سلامت، حفظ کرامت انسانی و نقش سنت های الهی در ارائه خدمات درمانی و بهداشتی، از مسائلی است که با کمک جامعةالمصطفی می تواند موضوع پژوهش های مشترک قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این جلسه از خانواده های بانوی شهیده گرجی نیا، شهید شیخ شعاعی و شهید مدافع امنیت، حسن مختارزاده تجلیل شد.