مراسم تعمم و جشن دانش‌آموختگی طلاب المصطفی در تانزانیا 

جشن فارغ‌التحصیلی به همراه مراسم تعمم در مدرسه پیوسته حضرت قائم (عج) نمایندگی جامعه المصطفی در تانزانیا با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی نماینده منطقه‌ای جامعه المصطفی در شهر تانگا برگزار شد. سالانه تعدادی از طلاب که در این مدرسه اشتغال به تحصیل دارند پس از ۵ سال، فارغ تحصیل می‌شوند. امسال مجموعاً شانزده طلبه شامل ۹ […]

جشن فارغ‌التحصیلی به همراه مراسم تعمم در مدرسه پیوسته حضرت قائم (عج) نمایندگی جامعه المصطفی در تانزانیا با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی نماینده منطقه‌ای جامعه المصطفی در شهر تانگا برگزار شد.

سالانه تعدادی از طلاب که در این مدرسه اشتغال به تحصیل دارند پس از ۵ سال، فارغ تحصیل می‌شوند. امسال مجموعاً شانزده طلبه شامل ۹ طلبه برادر و ۵ طلبه خواهر فارغ تحصیل شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی در این مراسم که با حضور بزرگان منطقه و مدیران مدارس مختلف تانزانیا برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه و ضرورت ملبس شدن ابعاد مختلفی دارد؛ اما نکته مهم این است که فرد با پوشیدن این لباس آمادگی خود را برای ارائه خدمات اجتماعی و دینی به جامعه نشان می‌دهد و از زمانی که ملبس می‌شود، طلبه بودنش رسمیت یافته و آمادگی پیدا می‌کند تا در عرصه‌های موردنیاز تکلیفی به‌عنوان یک روحانی خدمت کند.

نماینده جامعه المصطفی در ادامه با بیان این که نوع لباسی که فرد می‌پوشد، تأثیر زیادی در اعتقادات، افکار و باورهای افراد دارد، خاطرنشان ساخت: وقتی فرد مزین به لباس روحانیت که لباس پیغمبر اکرم (ص) است می‌شود، به طور طبیعی یک سری ارزش‌ها، فرد را احاطه می‌کند و از ورود به برخی از عرصه‌هایی که نامناسب است جلوگیری می‌کند و می‌تواند تأثیر خاصی روی افکار این فرد داشته باشد.

در این مراسم علاوه بر اهدای گواهی فراغت از تحصیل تعدادی از طلاب نیز معمم شدند.