درمانگاه شبانه‌روزی غدیر وابسته به جامعةالمصطفی افتتاح شد

درمانگاه شبانه‌روزی غدیر با حضور رئیس جامعةالمصطفی، فرماندار قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و تعدادی از مدیران و مسئولان حوزه سلامت استان قم افتتاح شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی طی سخنانی در مراسم افتتاح درمانگاه شبانه‌روزی غدیر جامعةالمصطفی، پاسداری از انقلاب اسلامی و قدم نهادن در مسیر خدمت به مردم غیور ایران اسلامی را رسالتی مهم توصیف کرد و ابراز داشت: تأسیس درمانگاه شبانه‌روزی، یکی از برنامه‌های پیشین جامعةالمصطفی بود که در سایه‌سار تلاش، همت و پیگیری دوستان و همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم، تحقق یافت.

رئیس جامعةالمصطفی در ادامه ضمن اشاره به خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی، بابیان این‌که آن‌گونه که باید واقف به آثار و عظمت پدیده مهم انقلاب اسلامی نیستیم، اظهار داشت: عرصه بهداشت و سلامت یکی از عرصه‌های پیشرفت انقلاب اسلامی در اوج فشارها و دشمنی‌هاست؛ پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه بهداشت و سلامت موجب سربلندی و مایه افتخار ایران‌زمین است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با تأکید بر این‌که دوران کرونا تجلی ایثار و گذشت جامعه محترم پزشکی کشور بود، یادآور شد: خدمات جامعه ارزشمند سلامت و بهداشت کشور در دوران کرونا، نشان‌دهنده فداکاری و توانایی‌های وصف‌ناپذیران این عزیزان در مدیریت بحران بود.

 

دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن تأکید بر اهمیت حفظ و ارتقاء دستاوردهای انقلاب اسلامی، خدمت‌رسانی به ملت غیور ایران را امری بسیار مهم و وظیفه‌ای الهی توصیف کرد و ابراز داشت: امیدواریم در دولت مردمی و انقلابی بتوانیم خدمات ارزشمندی را ترسیم و ارائه نماییم.

وی در ادامه گزارشی از رویکردهای خدمات‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی قم در حوزه سلامت و ارتقاء خدمات درمانی به مردم شهیدپرور قم ارائه کرد و خاطرنشان ساخت: امیدواریم با کلنگ زنی و تأسیس دو بیمارستان ۲۵۰ تختی بتوانیم بخشی از نیاز هزار تخت بیمارستانی شهر قم را تأمین کنیم.

دکتر مصری در بخش پایانی سخنان خود گزارشی از برگزاری دهمین همایش بین‌المللی قرآن، عترت و سلامت با همکاری جامعه المصطفی اشاره کرد و ابراز داشت: انس با قرآن و عترت ضمن ارتقاء سلامت روحی و معنوی در طبابت صحیح بالینی حوزه سلامت بسیار مؤثر بوده، آموزه‌های قرانی و روایی می‌تواند مسیر صحیح طب را تقویت نماید.