رئیس جامعةالمصطفی در مراسم افتتاح درمانگاه شبانه‌روزی غدیر تصریح کرد؛

بهداشت و سلامت کشور از عرصه‌های درخشان خدمات انقلاب اسلامی

تأسیس درمانگاه شبانه‌روزی، یکی از برنامه‌های پیشین جامعةالمصطفی بود که در سایه‌سار تلاش، همت و پیگیری دوستان و همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم تحقق یافت.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی در مراسم افتتاح درمانگاه شبانه‌روزی غدیر جامعةالمصطفی ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، پاسداری از انقلاب اسلامی و قدم نهادن در مسیر خدمت به مردم غیور ایران اسلامی را رسالتی مهم توصیف کرد و ابراز داشت: تأسیس درمانگاه شبانه‌روزی، یکی از برنامه‌های پیشین جامعةالمصطفی بود که در سایه‌سار تلاش، همت و پیگیری دوستان و همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم، به‌ویژه جناب آقای دکتر مصری تحقق یافت.

رئیس جامعةالمصطفی در ادامه ضمن اشاره به خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی، بابیان این‌که آن‌گونه که باید واقف به آثار و عظمت پدیده مهم انقلاب اسلامی نیستیم، اظهار داشت: کسی که از بیرون به پدیده انقلاب اسلامی می‌نگرد و نتایج این حادثه را در عالم دنبال می‌کند، عظمت انقلاب اسلامی بیشتر برایش آشکار می‌گردد.

وی ضمن اشاره به استعاره یکی از اندیشمندان غربی در رابطه با انقلاب اسلامی که آن را به روح، یک جهان بی‌روح تشبه کرده بود، خاطرنشان ساخت: تشبیه انقلاب اسلامی به انفجار نور، نشان‌دهنده تجلی مشعل نور در فضای ظلمت مادی‌گرایانه است که برجهان سایه افکنده بود. جهان مرده‌ای که تمام ارزش‌های خود را در جلب منافع مادی می‌دید، نیازمند روح معنوی بود که انقلاب اسلامی آن را احیا کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی افزود: صاحبان سلطه و قدرت عالم و استکبار جهانی از آغاز نهضت امام خمینی(ره) تاکنون، هر آنچه از دستشان برمی‌آمد، به کار بسته، از هیچ مخالفتی با این پدیده عظیم دریغ نکردند؛ دشمن در دشمنی خود اصلاً کم نگذاشت و هر آنچه از دستش برمی‌آمد و شدنی بود را در دشمنی با ملت ایران و انقلاب اسلامی به کار بسته است.

رئیس جامعةالمصطفی به رویدادها و اغتشاشات اخیر کشور و جولان رسانه‌ای و هجمه وصف‌ناپذیر تبلیغاتی استکبار جهانی در حمایت از اغتشاشات اشاره کرد و ابراز داشت: آنچه در این چند ماه گذشته از سوی دشمنان ملت انجام گرفت؛ کار بسیار کم‌نظیر و حتی بی‌نظیری در دشمنی کردن رسانه‌ای بود. الحمدلله این هجمه نیز با هوشیاری ملت که همچون گذشته در تمام گردنه‌های تاریخی نشان داده که ملت کم‌نظیری است، ابتر ماند.

وی فشارهای اقتصادی و تحریم فلج‌کننده غرب را یکی از دسیسه‌های غیرانسانی استکبار جهانی علیه ملت ایران دانست و بابیان این‌که یک‌دهم این تحریم‌ها، می‌توانست کشورهای بزرگ را زمین‌گیر کند، خاطرنشان ساخت: تحریم‌های وصف‌ناپذیر استکبار نه‌تنها موجب ازکارافتادن کشور نشد، بلکه این ملت مقاوم و جوانان غیور ایران‌زمین، این تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و پیشرفت‌های حیرت‌انگیزی را رقم زدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی عرصه بهداشت و سلامت را یکی از عرصه‌های پیشرفت انقلاب اسلامی در اوج فشارها و دشمنی‌ها توصیف کرد و اذعان داشت: پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه بهداشت و سلامت موجب سربلندی و مایه افتخار ایران‌زمین است؛ چراکه پیش از انقلاب اسلامی کشور به پزشکان عمومی محتاج بود.

رئیس جامعةالمصطفی بابیان این‌که ۶۰۰ پزشک متخصص زن کشور پیش از انقلاب، امروز به بیش از ۳۰۰۰۰ نفر رسیده است، خاطرنشان ساخت: ۵۰۰۰ نفر از بانوان سرزمینمان پزشکان فوق تخصص در حوزه بهداشت و سلامت هستند. بهداشت و سلامت کشور از عرصه‌های درخشان خدمات انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر این‌که دوران کرونا تجلی ایثار و گذشت جامعه محترم پزشکی کشور بود، یادآور شد: خدمات جامعه ارزشمند سلامت و بهداشت کشور در دوران کرونا، نشان‌دهنده فداکاری و توانایی‌های وصف‌ناپذیران این عزیزان در مدیریت بحران بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عباسی در بخش پایانی سخنان خود بابیان این‌که به برکت انقلاب اسلامی جامعه المصطفی میزبان طلاب و دانش‌پژوهانی از ۱۳۰ ملیت جهان است، خاطرنشان ساخت: جامعه المصطفی خانه امید بسیاری از علاقه‌مندان به معارف الهی است که از سراسر گیتی دورهم جمع شده‌اند. در کنار ارائه خدمات علمی و آموزشی، خدمتگزاری در عرصه‌های مختلف ازجمله بهداشت و سلامت از وظایف میزبانی است که جامعةالمصطفی همواره بدان توجه داشته است.