حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارجمندفر در ابتدا ضمن بیان خیرمقدم به مهمانان و اساتید دانشگاه، به ویژه اساتیدی که به تازگی به دانشگاه مجازی پیوستهاند، ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم با خدمتگزاری اساتید گرامی در امر تولید محتوا، دروس و محتوای علمی فاخری را برای دانشپژوهان تولید و به یادگار بگذاریم.
رئیس دانشگاه با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید، سالی پر خیر و برکت را برای اساتید و دانشپژوهان دانشگاه آرزو نمود.
وی در ادامه، به مناسبت هفتم اکتبر و فرارسیدن دومین سالگرد عملیات طوفان الاقصی، به تعبیر و تبیین مقام معظم رهبری از این جریان پرداخته و بیان داشت: حضرت آقا از طوفان الاقصی به ضربهفنی شدن رژیم اشغالگر توسط یک گروه مبارز یاد کردهاند، چرا که این گروه جهادی کوچک هیمنه و ابهت پوشالین ارتش اشغالگر صهیونیسم را به سخره گرفت و آن را نابود کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری آن را ضربه فنی نمود.
حجت الاسلام والمسلمین ارجمندفر در ادامه سخنان خود به جامعه فراگیران کنونی جهان که غالبا از قشر جوان هستند و از آنان به بومیان دیجیتال یاد می شود، اشاره نمود و افزود: زیست بوم این نسل، فضای مجازی است، که اگر ما برای آنان برنامه ریزی علمی نکنیم ضرر کرده ایم و الحمدلله جامعه المصطفی از بیست سال گذشته با راه اندازی دانشگاه مجازی تلاش کرده این مخاطبین خاص را تحت پوشش آموزش و تربیت تعالیم اسلام و معارف اهل بیت علیهم السلام قرار دهد.
وی همچنین با تاکید بر اهمیت مقوله آموزش اظهار داشت: همواره باید از نظر شیوههای آموزش و ابزار فناورانه آموزشی خود را بهروز کرده و رشد بدهیم، که همینجا از همه اساتید بزرگوار میخواهیم در فرآیند تولید محتوای آموزشی تلاش کنند از شیوههای نو و بهروز بهره ببرند و مشارکتپذیری دانشپژوهان را با طرح مباحث چالش محور افزایش دهند تا به افزایش تفکر خلاقانه و انتقادی دانشپژوهان بینجامد.
رئیس دانشگاه به تغییر شیوه آموزشی دانشگاه که منجر به افزایش نگهداشت دانش پژوهان به میزان دو و نیم برابر شده است، اشاره کرد و گفت: این به معنای رضایتمندی دانشپژوهان از شیوه آموزشی جدید میباشد.
حجت الاسلام و المسلمین ارجمندفر در پایان سخنانشان بر اخلاقمداری، نظم در حضور و نظارت بر برنامه آموزشی دانشپژوهان توسط اساتید گرامی تاکید نمود.
سخنران دوم این مراسم آقای مهندس بنیادی، معاون آموزش دانشگاه مجازی المصطفی بود که ضمن خوش آمدگویی به اساتید و دانش پژوهان، با ارائه گزارشی آماری تحلیلی، به تبیین وضعیت شیوه آموزشی قدیم و جدید دانشگاه، مقایسه این دو شیوه با یکدیگر و تغییرات و تحولات رخ داده در شیوه جدید از مهرماه سال گذشته تاکنون و برنامه های آموزشی آینده پرداخت.
وی از راه اندازی نرم افزار جدید مدیریت محتوای آموزشی دانشگاه، به عنوان نقطه عطف تحول آموزشی دانشگاه مجازی یاد کرد و افزود: با راه اندازی این نرم افزار اساتید محترم می توانند در هر زمان و مکان، محتوای آموزشی خود را ارائه یا ویرایش کنند.
آقای مهندس بنیادی همچنین بیان داشت: در بستر نرم افزار جدید آموزش، قالب جدید ارائه محتوای آموزشی نیز ارائه گردید که دربردارنده: درس ضبط شده اساتید، کلاس آنلاین، خود آزمایی و تکالیف درسی، امتحانات میان ترم و پایان ترم، تالار گفتگو و پشتیبانی از فرمت های مختلف صوت، متن و فیلم می باشد.
Δ