نمایندگی المصطفی در گلستان برگزار کرد

نشست فرهنگی_ تربیتی ویژه طلاب مدرسه عالی خواهران

نشست فرهنگی _ تربیتی " شناخت حضرت زینب و نفش ایشان در نهضت کربلا " در مدرسه عالی خواهران نمایندگی جامعةالمصطفی در گلستان برگزار شد.

در این نشست فرهنگی- تربیتی که سه شنبه هجدهم بهمن ماه ، با هدف شناخت شخصیت حضرت زینب و آشنایی با نقش ایشان در نهضت کربلا برگزار گردید، حجت الاسلام رهنما ، ریاست مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان ، به ایراد سخن پرداخت.

وی ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب(سلام الله علیها) اظهار داشت: خطابه حضرت زینب(سلام الله علیها) در شام که از نقاط برجسته حیات آن حضرت بشمار می رود درحالی ایراد گردید که یزید همه بزرگان را جمع کرده بود و سفرایی از کشور های مختلف هم حضور داشتند. یزید سخنانی گفت و حضرت زینب(سلام الله علیها) پس از او سخنانی گفتند که فضا کاملا مغلوبه شد و افکار جمع متوجه سخنان و حق بودن ایشان شد.

حجت الاسلام رهنما با بیان اين مطلب که زینب سلام الله علیها با قلبی محزون، دلی مجروح، چشمی اشکبار و کوله باری از خاطرات دردناک و مصائب کشنده ،درحالی‌که در محاصره دشمنان و بدخواهان قرارگرفته است ، سخن آغاز می‌کند، افزود: آن حضرت بدون اینکه اعتنایی به هیبت و پادشاهی یزید داشته باشد و یا توجهی به شکوه و سلطنتش نماید درحالی‌که جبروت پادشاهی و پیروزی خیالی او را به سخره می‌گیرد ، در مرحله نخست ریشه افکار فاسد او را مورد هدف قرار می‌دهد.

وی در ادامه یادآور شد: حضرت زینب(سلام الله علیها) تعریفی دیگر از عزت و کرامت را ارائه می‌دهد و تصویری متفاوت را از ذلت و حقارت به نمایش می‌گذارد و با ویران نمودن بنیان‌ها افکار مادی یزید که بر پرتگاه آتش نهاده شده بود، زمینه را برای ایجاد بنیانی بر اساس تقوا و ارزش‌های اسلامی آماده می‌سازد.

سخنران نشست در پایان با اشاره به صبر و استقامت حضرت زینب(سلام الله علیها) خاطر نشان کرد:حضرت زینب با سخنانش دمشق را به‌شدت منقلب کرد. او نگذاشت یزید شهد پیروزی را بچشد و آنچه را که یزید، مایه شیرینی کام خود می‌دانست، در دهانش تلخ‌تر از شرنگ ساخت. زینب(سلام الله علیها) در سخنانی کوتاه به مجلسیان فهماند که چه کسی بر آنان حکومت می‌کند و به نام که حکومت می‌کند و اینان که زنجیر بر گردن نهاده و پیش تخت او ایستاده‌اند، چه کسانی هستند.