در مجتمع آموزش عالی خواهران نمایندگی المصطفی در خراسان برگزار شد:

نشست فرهنگی قیام امام حسین(علیه السلام) الهام بخش انقلاب اسلامی ایران

استاد مهدیه نزاکتی مدیر گروه کلام مجتمع عالی خواهران نمایندگی المصطفی در خراسان ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام را الهام بخش قیام مردم ایران دانست و اظهار داشت: در محرم ۱۳۴۲، حضرت امام خمینی(قدس سره) در سخنرانی خود در مدرسه فیضیه، حکومت شاه را به حکومت یزید تشبیه کرد که این سخنرانی به دستگیری امام خمینی(قدس سره) توسط حکومت وقت و در نتیجه اعتراض، تجمع و راهپیمایی مردم در برخی از شهرهای ایران انجامید.

وی در ادامه ضمن تشریح فضای عمومی جامعه در دوران رژیم طاغوت به علل نارضایتی مردم از رژیم پهلوی اشاره و اهداف انقلاب را با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب، تبیین نمود.

مدیر گروه کلام مجتمع آموزش عالی خواهران نمایندگی المصطفی در خراسان همچنین اظهار داشت: یکی از اهداف انقلاب رواج اخلاق فاضله بود و مردم مایل بودند که اخلاق نیک و خلقیات اسلامی در بین آنها شیوع پیدا کند.

وی در ادامه تشکیل نظام مردمی را دومین عامل از عوامل قیام برشمرد و تصریح کرد: مردم با تشکیل نظام مردمی بر این خواسته تاکید کردند که نظامی در داخل کشور روی کار بیاید که به بیگانگان وابسته نبوده و مستقل باشد و با توجه به فرهنگ غنی و عمیق خود کورکورانه تابع و دنباله رو فرهنگ بیگانه نباشد.

استاد نزاکتی ادامه داد: رفتارهای مسرفانه ای در حکومت با هزینه بیت المال صورت می گرفت که مردم را وادار به واکنش در مقابل این رفتارها نمود و این یکی دیگر از عوامل قیام مردم بود.

وی در پایان به آخرین عامل قیام که برقراری عدالت بود اشاره نمود و آن را از اهداف پیامبران خواند و اظهار امیدواری کرد که طلاب با انتظار سازنده و حرکت در مسیر جهاد تبیین زمینه ساز قیام حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) باشند.