به همت نمایندگی جامعةالمصطفی برگزار شد؛

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در کشور عراق

جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در نمایندگی جامعه المصطفی در عراق با حضور پرشور طلاب، دانش پژوهان و اساتید جامعةالمصطفی با سخنرانی امام جمعه بغداد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده رئیس نماینگی جامعه المصطفی در کشور عراق، در این مراسم، ضمن تاکید بر اهمیت پاسداشت انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی را تقاطع سه رکن اصلی امام، امت و عقیده و عمل دانست و اظهار داشت: با توجه به شجاعت، صلابت، قدرت و تدبیر امام، نظریه پردازی فقهی او در تشکیل حکومت اسلامی از جایگاه والایی برخوردار بوده، نظریه ولایت فقهی تحقق آرزوهای همه پیامبران الهی است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اغتشاشات اخیر کشور، با بیان این که ملت سربلند ایران اسلامی، همواره در بزنگاه های مختلف تاریخی بر عهد و پیمان استوار خود با آرمان های انقلاب اسلامی تأکید داشته‌، در تمامی آزمون های تاریخی ۴۴ ساله انقلاب بیرون آمدند، اظهار داشت: تفکر و عمل انقلاب دو مولفه بسیار مهمی است که در ساحت نظر به اندیشه انقلابی و در ساحت عمل به مجاهده و مقاومت می انجامد؛ این اندیشه به برکت انقلاب اسلامی ایران در سرتاسر عالم گسترش یافته است.

آیت الله سید یاسین موسوی نیز در این مراسم ضمن اشاره به برکات انقلاب اسلامی ایران، آن را مقدمه ظهور بقیه الله الاعظم(عج) دانست و اظهار داشت: امام خمینی(ره) قرائت جدیدی از علائم ظهور را به همه عالمیان آموزش داد که حرکت در مسیر زمینه سازی ظهور از جمله آن است.

امام جمعه بغداد انقلاب اسلامی را متعلق به همه مستضعفان و در امتداد حرکت تمام انبیای الهی دانست .

شاعران آئینی و مقاومت در این محفل که با حضور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و هیئت همراه، روسای دانشکده ها و دانشگاه های عراق، مدیران مدارس پیوسته و وابسته جامعةالمصطفی و طلاب، اساتید و کارکنان جامعةالمصطفی برگزار شد، شعرسرایی نمودند.