به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی صورت پذیرفت

برگزاری جشنواره غذای ملل در نمایندگی المصطفی در خراسان

به مناسبت دهه فجر چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همت اداره امور خانواده نمایندگی المصطفی در خراسان و با مشارک بنیاد علوی استان خراسان رضوی، جشنواره غذای ملل با مشارکت بیش از ۵۰‌ نفر از همسران طلاب از ملیت‌های ایران، افغانستان، پاکستان، بنگلادش، چین، کشمیر، سوریه، لبنان، سنگال، اندونزی، نیجریه، آذربایجان و ... با بیش از ۲۰۰ عنوان غذا با شعار طعم وحدت و همدلی بیشتر ملت‌های مسلمان در مرکز آمزش قرآن و معارف نورالزهراء نمایندگی خراسان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رییس نمایندگی المصطفی در خراسان ضمن تبریک اعیاد مناسبتی و ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار راشت: جشنواره غذای ملل بیشتر از هر چیز بیانگر فرهنگ غذایی خاص و هنر بانوان ملل مختلف است.

وی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر تصریح کرد: علت تخاصم و دشمنی آمریکا و همه کشورهای استعماری با انقلاب اسلامی، تشکیل حکومت دینی بر مبنای قرآن کریم و سنت رسول خدا و تجدید حیات اسلام ناب محمدی در ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین صالح با تاکید بر هوشیاری در مقابل فریب تبلیغات سلطه گرانه دشمن متدکر شد: مهمترین فاکتور رشد انقلاب، تحقق تمدن نوین اسلامی در عصر امروز است.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان ادامه داد: امروز باید مظاهر رشد ایران اسلامی به زبان‌های مجازی به صورت حداکثری در جهان معرفی و تبیین شود چرا که شهدای بزرگی از ملیت های مختلف جان خود را در راه این حکومت دینی و اهداف بلند آن نثار کرده اند.

وی افزود: امروز لشگر بزرگ‌رسانه‌ای متشکل از همسران و فرزندان طلاب، باید با فراگیری ملزومات سواد رسانه و تولید محتوای فضای مجازی در بیان حقایق نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صالح ادامه داد: طبق تاکید رهبری معظم در دیدار با طلاب غیرایرانی، حضور در ایران یک فرصت مغتنم و بزرگ را برای تعامل، ایجاد شبکه، تعارف فرهنگ‌ها و سنن و اداب و رسوم، طرح آرزوها و تبیین اهداف ملل مختلف با یکدیگر است. لذا این اشنایی فرصتی برای تشکیل هسته علمی بین المللی است.لذا بخشی از تعارف ملل، آداب و مناسبت های مذهبی، جشنواره غذا و بروز خلاقیت‌ها و … است.

وی خاطر نشان کرد: هدف مرکز نورالزهرا اداره امور خانواده توانمندسازی همسران طلاب است و همسران طلاب در واقع هسته اصلی تشکیل خانواده مبلغان و بازوهایی توانمند برای فعالیت های تبلیغی و فرهنگی هستند. لذا فرا گرفتن هنرهای مختلف تبلیغی و حرفه ای مثل رسانه و سایر حرف برای شما ضروری است.

گفتنی است در حاشیه این جشنواره ضمن برگزاری نمایشگاهی از غذاهای ارائه شده، از برندگان این جشنواره، فعالان آموزشی و فعالان هیأت‌های مذهبی بانوان تقدیر شد.