گزارش پیش همایش کنگره بین المللی علامه طباطبایی (ره)

در چهل و یکمین سالگرد ارتحال علامه و در جریان برگزاری کنگره بین المللی علامه طباطبایی ره، پیش همایش علمی در مجتمع آموزش عالی اصفهان، با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار گردید . در این نشست که اساتید و طلاب و دانشجویان خواهر و برادر به صورت حضوری و مجازی حضور داشتند ابتدا حجت‌الاسلام […]

در چهل و یکمین سالگرد ارتحال علامه و در جریان برگزاری کنگره بین المللی علامه طباطبایی ره، پیش همایش علمی در مجتمع آموزش عالی اصفهان، با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار گردید .

در این نشست که اساتید و طلاب و دانشجویان خواهر و برادر به صورت حضوری و مجازی حضور داشتند ابتدا حجت‌الاسلام و المسلمین طاهایی رئیس محترم جامعه المصطفی واحد اصفهان به سخنرانی پرداخت و ویژگی‌های برجسته علامه و سیر تکاملی و جامعیت علمی و اخلاقی ایشان را مورد تحلیل قرار داد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر شانظری رئیس شورای برنامه ریزی مجمع عالی حکمت شعبه اصفهان به تشریح نوآوری های فلسفی و عرفانی ایشان پرداخت.

سپس حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضایی آدریانی عضو هیئت علمی جامعه المصطفی واحد اصفهان سخنرانی خود را با موضوع کارکردهای سیاق در فهم قرآن کریم از منظر علامه طباطبایی رحمة الله علیه آغاز نمود و به ذکر نمونه‌های متعددی از آن پرداخت.

در پایان این پیش همایش حجت‌الاسلام و المسلمین الهی دوست عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اصفهان ابعاد مختلف از استنادات تفسیری علامه طباطبایی و راهبردها و روش‌های مورد استفاده وی به ویژه مباحث ادبی را تبیین نموده و منهج ایشان را با سایر علما و اندیشمندان مقایسه کرد.

لازم به ذکر است کنگره بین المللی علامه طباطبایی در اسفندماه سال جاری برگزار می گردد.