به همت نمایندگی جامعةالمصطفی در تانزانیا؛

تاثیر انقلاب اسلامی بر روابط بین الملل  بررسی شد

نشست علمی " تاثیر انقلاب اسلامی بر روابط بین الملل" در نمایندگی جامعه المصطفی تانزانیا برگزار شد.

در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران،  نشست علمی و گردهمایی طلاب و دانشجویان جامعه المصطفی با مشارکت مدارس علوم دینی و با حضور سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، علما و شخصیت های علمی با عنوان ” تاثیر انقلاب اسلامی بر روابط بین الملل” در نمایندگی تانزانیا برگزار گردید.

این نشست در روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۴۰۰ طلبه و شخصیت‌های علمی تاثیرگذار در سالن امام خمینی نمایندگی جامعه المصطفی در تانزانیا برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین تقوی نماینده جامعه المصطفی در بیانات خود ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، این ایام را سرآغاز برچیده شدن دستگاه ستمگری و برافراشته شدن پرچم انقلاب اسلامی و بیداری مستضعفان جهان دانست.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران بعثت انبیا را در خاطره ها تازه نمود، اظهار داشت: امام خمینی توانست از یک جمع پریشان و پراکنده یک امت واحده بسازد و بزرگترین انقلاب قرن را ایجاد نماید و امروز  با هدایت‌گری فقیه وارسته و خلف شایسته امام راحل یعنی امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) به قله های رفیع در ابعاد مختلف داخلی و خارجی رسیده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در ادامه یادآور شد: انقلاب اسلامی توانست همگرایی امت اسلامی، بیداری امت اسلام و ملتهای تحت ستم را ایجاد کند و در دفاع از آرمان فلسطین و احیای دین و معنویت نقش سازنده داشته باشد.

در بخش های دیگر این مراسم سخنرانانی چون؛ الوندی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران، دکتر شیخ علی دینا معاون فرهنگی تبلیغی جماعت خوجه‌ اثنی عشری، دکتر خطیب همراه امام خمینی(ره) در پاریس، محقق و پژوهشگر، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حمید جلالا رئیس جماعت شیعیان بومی تانزانیا  و سرکار خانم شمیم خان معاون امور زنان مفتی تانزانیا در سازمان بکواتا به  ارائه مطالب خود پرداختند که هر کدام به نقش و جایگاه انقلاب اسلامی در جوامع دیگر و در عرصه بین الملل و روابط بین آنها و دستاورد های انقلاب اسلامی اشاره کردند.