به همت نمایندگی جامعةالمصطفی؛

مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در افغانستان برگزار شد

مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در نمایندگی المصطفی در افغانستان برگزار شد.

همزمان با چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، همایش با شکوهی در سالن همایش‌های نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه-افغانستان برگزار گردید.

آقای حکمت معاون پژوهشی نمایندگی جامعةالمصطفی در ابتدای این مراسم، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سخنانش را حول محور «رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران» ارائه نمود.

وی حق‌محوری، مقبولیت اجتماعی، کارآمدی، جامعیت، تربیت نیروی انسانی در عرصه‌های مختلف و سرمایه‌گذاری روی مبانی و اصول را از مهمترین عوامل تداوم انقلاب اسلامی بر شمرد.

حجت الاسلام والمسلمین فهیمی، مسئول مدرسه خاتم المرسلین دومین سخنران این برنامه، به ویژگی‌هایی که زعیم و رهبر یک جامعه اسلامی باید داشته باشد، از منظر آیات و روایات پرداخت.

وی عدالت، عالم بودن، مدیر و مدبر بودن، شجاعت و قوت را از شرایط اصلی رهبری و زعیم بودن دانست که در حضرت امام‌خمینی(ره) و مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای متبلور است.

سخنران پایانی این همایش حجت الاسلام والمسلمین اکبری معاون شورای علمای شیعه افغانستان بود که سیر تاریخی فعالیت‌های سیاسی در تاریخ اسلام را بررسی نمود و خاطرنشان کرد: در صدر اسلام و عصر خلفای راشدین مسجد هم محل عبادت بود و هم محل مباحثات سیاسی و تصمیم‌گیری‌های کلان اجتماعی، اما در عصر حاکمان اموی و عباسی مسجد به عبادت اختصاص یافت و گرفتن تصمیم‌های سیاسی و اجتماعی به کاخ‌ها منتقل گردید.