وی با تأکید بر اینکه استاد تنها ناقل اطلاعات نیست، بلکه مربی و الگوست، نقش معلم را فراتر از تدریس صرف دانستند و بر ضرورت برخورداری او از مجموعهای از مهارتها و فضایل تأکید کرد.
بهگفته معاون آموزش المصطفی، نخستین رکن کار معلم، دانشافزایی و مهارتافزایی مستمر است. تکرار یک روش تدریس بدون مطالعه و نوآوری، موجب فرسودگی و کاهش اثرگذاری میشود.
وی خاطرنشان کرد: استاد باید همواره در مسیر یادگیری و تقویت توانمندیهای آموزشی گام بردارد.
حجت الاسلام والمسلمین جزایری همچنین انتقال تجربه را یک وظیفه حرفهای دانستند و تأکید کردند که تجربههای آموزشی باید در چرخه تربیتی به اشتراک گذاشته شود.
Δ