به همت نمایندگی جامعةالمصطفی در افغانستان؛

نقش انقلاب اسلامی ایران در توسعه علوم انسانی بررسی شد

نشست علمی نقش انقلاب اسلامی ایران در توسعه علوم انسانی اسلامی به همت نمایندگی جامعة المصطفی در افغانستان برگزار شد

به مناسبت دهه مبارکه فجر و چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نشست علمی با عنوان «نقش انقلاب اسلامی ایران در توسعه علوم انسانی» توسط نمایندگی المصطفی افغانستان برگزار گردید.

آقایان احمدذبیح افشاگر معاون علمی-تدریسی دانشگاه المصطفی – افغانستان، اکرم عارفی رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه کاتب و عزیزالله خلیلی رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه المصطفی کارشناسان این نشست بودند.

افشاگر، ضمن مقایسه‌ی شرایط سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و علمی ایران قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب اسلامی، با ذکر موارد عینی و مستند، پیشرفت‌ها را به‌خصوص در عرصه علوم اسلامی معجزه‌آسا، گسترده، عمیق و همه‌جانبه توصیف نمود.

آقای عزیز الله خلیلی، مباحث خود را بر علوم انسانی متمرکز نمود و اینکه انقلاب اسلامی گام‌های اساسی را در جهت بومی سازی (اسلامی‌سازی علوم انسانی) برداشته است، وی با تفکیک میان علوم طبیعی  و انسانی، دسته‌ی دوم را متأثر از فرهنگ، ارزش‌ها و باورهای اجتماعی دانست. از همین رو وی علوم انسانی اسلامی را نه تنها ممکن که ضروری دانست.

آقای اکرم عارفی به بررسی کارنامه انقلاب اسلامی در حوزه اندیشه سیاسی پرداخت، وی گستردگی کارهای انجام شده در این زمینه را خاطرنشان نمود و به مشکلات موجود و فراروی انقلاب اسلامی اشاره نمود.

این نشست با استقبال گسترده اساتید، دانشجویان و پرسنل دانشگاه مواجه شد و همزمان به صورت آنلاین از شبکه جهانی فیسبوک نیز پخش گردید.