بررسی ظرفیت های موسسه وانجمن های علمی در حوزه مهارتی

جلسه بررسی ظرفیت های موسسه وانجمن های علمی درحوزه مهارتی با حضور معاون پژوهش جامعةالمصطفی و مدیران کل معاونت پژوهش و معاونین پژوهشی واحدهای آموزشی به صورت حضوری و مجازی در موسسه آموزشی مهارتی بیان برگزار گردید.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در این جلسه ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شکرگزاری بابت نعمت بارش برف اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی دیروز بسیار ارزشمند بود وبنا براعلام مراکز ذی ربط درده سال اخیر بی سابقه بوده است.

رئیس موسسه آموزشی و مهارتی بیان، گزارشی از فعالیت‌های موسسه ارائه نمود و خاطرنشان کرد: یکی از عناوین اصلی گروه های مهارتی المصطفی، گروه پژوهشی می باشد که با همکاری معاونت محترم پژوهش، در راستای افزایش توانمندی و مهارت پاسخ متناسب و به هنگام نیاز طلا و پژوهشگران و همچنین زمینه سازی پیشرفت فعالیت‌های پژوهشی و ارتقای کارآمدی و ایفای نقش طلاب و دانش آموختگان در عرصه های پژوهشی کشوری،منطقه ای و بین الملل و طراحی مهارت های پژوهشی متناسب با نیاز جوامع هدف ظرفیت‌های متقابل موسسه بیان، معاونت پژوهش، معاونت های پژوهشی واحدهای آموزشی و تشکل‌ها و انجمن‌های علمی شناسایی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی در ادامه افزود: چنانچه انجمن‌های علمی اقدام به برگزاری دوره های مهارتی نمایند موسسه بیان آمادگی دارد که حمایت‌های ویژه از این اقدام را انجام دهد.

رئیس موسسه آموزشی مهارتی بیان از اقدامات موسسه در زمینه پژوهشی به برگزاری دوره فهرست نگاری کهنه چاپ های اسلامی با همکاری مرکز بین المللی میکروفیلم، معاونت پژوهش، پژوهشگاه، مجتمع زبان ادبیات و فرهنگ شناسی و مجتمع آموزش عالی فقه اشاره کرده و اظهار داشت: اولین دوره با موفقیت به پایان رسید دوره دوم آن با حدود ۴۰ نفر از ۱۱ ملیت در حال برگزاری می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به برگزاری نشست تشکل‌های فرهنگی، اذعان داشت: لازم است که نشستی با انجمن‌های علمی نیز برگزار گردد تا ریل‌گذاری جدیدی که در بحث مهارتی المصطفی اتفاق افتاده است تکمیل گردد چرا که در رویکرد جدید حوزه مهارتی المصطفی همه معاونت‌ها می بایست در این عرصه ایفای نقش داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ترسیم افق آینده حوزه مهارتی پژوهشی ابراز داشت: در هر مقطع، هر حوزه و هر کشور با رویکرد ملی و بین المللی یک بسته مهارتی ویژه باید ایجاد گردد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبادی، معاون پژوهش جامعةالمصطفی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان موسسه بیان، ابراز داشت: جریان سازی حوزه مهارتی ارکانی را لازم دارد که یکی از آن ارکان برگزاری اجلاسیه انجمن ها می باشد.

معاون پژوهش المصطفی با بیان این مطلب که آموزش پژوهش محور نباید در شعار بماند، یادآور شد: برای تحقق این شعار می بایست حوزه مهارتی کاربردی پژوهشی فعال گردد و اولین قدم این مهم این است که اساتید در این راستا مجهز گردند که امید است با هماهنگی معاونت آموزش به این هدف دست یابیم.

شایان ذکر است در ادامه تعدادی از معاونین پژوهشی واحدهای آموزشی نکاتی را پیرامون برنامه های مهارتی پژوهشی ارائه نمودند و در پایان برگزاری اجلاسیه روسای انجمن ها ومعاونین پژوهشی المصطفی با میزبانی موسسه بیان مورد توافق قرار گرفت.