برگزاری مراسم جشن دهه فجر انقلاب اسلامی در هند

مراسم چهل و چهارمین سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه درخانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هند برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید،‌ آقای دکتر ربانی، رایزن جمهوری اسلامی ایران در هند، ضمن عرض مقدم خدمت مهمانان، این روز بزرگ را خدمت همه تبریک عرض کرد و این انقلاب را یک انقلاب بزرگ در جهان دانست.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین شاکری، نماینده جامعه المصطفی العالمیه در هندوستان، در سخنان خود با عرض تبریک و خیر مقدم به حضار، به سوره فجر اشاره نمود و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به فجر قسم می خورد، فجر نوری پنهان در تاریکی است، فجر یک امید است که انسان ها را از تاریکی ظلمت به طرف نور می آورد، خداوند در این سوره قسم های زیادی یاد می کند اما می فرماید که آیا برای انسانها این کافی نیست که ما آنها را توسط نور از ظلمت نجات دادیم؟

نماینده المصطفی با اشاره به شخصیت امام خمینی(قدس سره) ابراز داشت: امام خمینی(قدس سره) خالق فجر بود و مراد از فجر مقابله با ظلم و ظلم ستیزی است. این انقلاب، مقدمه برای انقلاب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) است که فجر صادق به شمار می آيد و همه ادیان منتظر منجی بشریت هستند و این یک امر مشترک بین ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی هست.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با تاکید بر پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بعد از امام خمینی، جانشین صالح ایشان امام خامنه ای(مدظله العالی) به نحو احسن این انقلاب را هدایت و رهبری می کنند۔

وی با اشاره به جریانات اخیر در کشور اظهار داشت: امام خمینی(قدس سره) به جایگاه زن اهمیت داد و مقام و جایگاه اصلی زن را به جهان شناساند. امام می فرمایند دامن مادر بزرگترین مدرسه ای است که فرزند در آنجا تربیت می شود. آنچه که فرزند از مادر می شنود، غیر از آن چیزی است که از معلم می شنود؛ یعنی از دامن یک زن، مرد به معراج می رسد.

نماینده المصطفی ادامه داد:‌زن مظهر اوصاف الهی هست و بهترین مربی برای زنان بزرگ و مردان بزرگ هست در حالیکه غرب زن را یک کالای تجاری می داند و دشمنان انقلاب تلاش دارند با بهانه های مختلف علیه جمهوری اسلامی توطئه کنند در حالی که در ایران زنان آزاد هستند و در غرب بعنوان کالای تجاری از آنها استفاده می شود۔

در پایان این مراسم، آقای دکتر ایرج الهی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند ضمن تقدیر و تشکر از حاضران یادآور شد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران نمی توانند به اهداف شیطانی خود دست یابند. امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان به عنوان یک قدرت مطرح شده هست۔