برگزاری جشن مبعث پیامبر (صلی الله علیه و آله) در مدرسه مرعشیه

طلاب مدرسه مرعشیه، جشن مبعث نبی گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) را با مولودی خوانی و مدیحه سرایی در رسای امیر مومنان و پیامبر اکرم برگزار کردند.

در این محفل با شکوه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر بناری، رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی، سخنانی پیرامون هدف طلبگی و لزوم تهذیب نفس، ایراد کرد.

وی اظهار داشت: «تعلیم و تربیت باید از قرآن شروع شود. قرآن باید خوانده شود و در آن تدبر شود. یکی از نشانه‌های شیعیان راستین، قرائت پنجاه آیه از قرآن در هر روز است. و البته تدبر در قرآن همراه قرائت آن، توصیه اکید مبانی روایی ما است. قرآن کریم در سه آیه تزکیه را مقدم بر تعلیم داشته‌است و در یک آیه تعلیم را مقدم شمرده است.

سخنران مراسم افزود: تعلیم مقدمه تزکیه است و هدف اساسی تزکیه است. تعلیم تنها بعد علمی را در بر دارد و تزکیه تمام ابعاد انسانی را شامل می‌شود. طلبگی خودش هدف نیست و وسیله‌ای برای تزکیه و هدایت انسانها است. کار ما کار انبیا و ائمه اطهار(ع) است کار ما تربیت جامعه است. باید اهل دل باشیم و تزکیه را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد:‌ کسی که اهل تزکیه باشد فهم او از منابع دینی بیشتر خواهد بود. جمله زیبای امام خمینی(قدس سره) که فرمودند «در طهارت روح و ایمان بکوشید»،آویزه گوشمان باشد.

در انتهای این محفل معنوی، افراد تیم فاطمیون؛ به عنوان تیم برتر مسابقه فوتسال فجر انقلاب، حکم قهرمانی و جایزه خود را از دست ریاست مجتمع دریافت نمودند. همچنین آقای گل بازی‌ها و بهترین بازیکن فنی و اخلاقی جوایز خویش را دریافت نمودند.

در پایان نیز، طلاب مدرسه، به صورت‌ صمیمانه مسائل خود را با حجةالاسلام و المسلمین دکتر بناری مطرح نمودند.