پیام رئیس جامعةالمصطفی به مناسبت هفته تربیت

به مناسبت فرارسیدن هفته تربیت، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالیمه پیامی صادر نمود.

متن پیام رئیس المصطفی بمناسبت هفته تربیت به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قد افلح من زکاها و قد خاب من دساها (سوره شمس آیه ۹ و ۱۰)

تعلیم، تزکیه و تربیت، به عنوان یکی از غایات و اهداف بلند و والا در فلسفه بعثت پیامبران الهی، بیانگر جایگاه و ارزش آن در پیشگاه پروردگار هستی و نظام خلقت است تا جایی که نبی مکرم (صلی الله علیه و آله) در تبیین بعثت خویش می‌فرماید: «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق».

تأمل در آموزه های وحیانی قرآن، جایگاه و ارزش تزکیه و تربیت را به خوبی آشکار می‌کند. خدای سبحان در کلام مجید خویش پس از سوگند به آسمانها و زمین، تزکیه و تربیت نفس انسان را به عنوان هدف نهایی خلقت، بیان کرده و سعادت ابدی انسان را در گرو تزکیه و تربیت نفس دانسته است.

رهبر معظم انقالاب اسلامی بر اساس آموزه‌های مکتب انسان ساز قرآن و اسلام می‌فرمایند:

«بافت انسان و قالب و تراش یک انسان مطلوب اسلام چیزی است که با تربیت حاصل می شود».

میراث ارزشمند پیامبران و اولیای الهی که در حکومت اسلامی برآمده از انقلاب اسلامی ایران تجلی یافته، در راستای پاسداشت اهمیت و ارزش تزکیه و تربیت، به شکل نمادین روزی را به تربیت اختصاص داده که خود میراث ارزشمند شهیدان رجایی و باهنر است. بر پایه تقویم روزشمار فرهنگی انقلاب اسلامی، هشتم اسفند روز تربیت اسلامی در تقویم ملی و هفته دوم اسفند به عنوان هفته تربیت در تقویم المصطفاییان، خود تذکری بر اهمیت، نقش و جایگاه این مهم در سعادت و پیشرفت متربیان المصطفی است.

جامعة المصطفی العالمیة به عنوان میراث دار فرهنگ عظیم «ثقلین» هر ساله شعاری را برای این هفته بر می‌گزیند تا جهت‌گیری عمومی حرکت عظیم تربیتی بر مدار و محور آن سامان یابد. بی گمان بازشناسی مفهوم تربیت و انعکاس تأثیر تمامی بخش‌های فعال در مجموعه فرهنگی تربیتی در فرایند رشد و تحول متربیان با شعار “میزان اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی تربیتی در تربیت طالب” می تواند فصل جدیدی در حرکت این مجموعه فاخر به سوی اهداف بلند ترسیم شده باشد.

اینجانب، ضمن گرامی داشت هفته تربیت، بر بسط و گسترش تربیت در همه پیکره المصطفی، توجه حداکثری به ظرفیت اساتید گرانقدر در کسوت مربیان تربیتی و همچنین نهایی سازی و عملیاتی سازی هرچه سریعتر نظام نامه تربیتی، تأکید ورزیده و امیدوارم با عنایت خداوند متعال و در پرتو توجهات حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) جامعة المصطفی العالمیة و به ویژه همکاران عزیز که در عرصه فرهنگی و تربیتی، و در مسیر رسیدن به این اهداف والا قدم بر می‌دارند، قرین توفیقات افزون‌تر باشند.

//

پیام رئیس المصطفی به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت