مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا

مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران در روز سه شنبه بیست و پنجم بهمن ­ماه با حضور شخصیت­ های سیاسی، دیپلمات ­های مقیم، شخصیت­های علمی و فرهنگی و ایرانیان مقیم در هتل شرایتون شهر کامپالا برگزار شد.

در مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا، وزیر خارجه، وزیر اطلاعات و تعدادی از مدیران وزارتخانه ­های مختلف از طرف دولت اوگاندا حضور داشتند. سفیر جمهوری اسلامی گزارشی از دستاوردهای نظام را در سخنرانی خود ارائه کرد و وزیر امور خارجه اوگاندا ضمن اشاره به سابقه روابط سیاسی دو کشور در عالی ترین سطوح، به صراحت از سیاست تحریم مقابل ملت ایران انتقاد کرد.

کالج اسلامی المصطفی در نمایشگاه ورودی این مراسم در کنار بیمارستان ایران اوگاندا و نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی با ارائه بروشور، بنرهای معرفی رشته‌­ها، مسابقه قرآنی و انتشارات و ارائه نمونه کتاب­های چاپ شده به معرفی خود پرداخت. وزیر امور خارجه پس از بازدید از نمایشگاه برای بازدید از کالج المصطفی اعلام تمایل کرد که مقرر شد برنامه­‌ریزی لازم در این زمینه نیز صورت گیرد.

در حاشیه مراسم، دیدارهایی با رئیس دانشگاه کامپالا (طرف قرارداد همکاری با جامعه المصطفی) و رئیس دانشگاه اسلامی اوگاندا صورت گرفت. به منظور معرفی بیشتر کالج به رئیس دانشگاه اسلامی، ضمن گفت­ و­گو، بروشورهای معرفی به همراه نمونه کتاب‌­های مسابقه قرآنی و دو کتاب «تربیت کودک در اسلام» ترجمه شده به زبان لوگاندا و «حکمت نامه عیسی علیه­السلام» به زبان انگلیسی که توسط انتشارات کالج به چاپ رسیده بود به ایشان اهدا شد.

شایان ذکر است در جلسه تقدیم استوارنامه سفیر جمهوری اسلامی به رئیس جمهوری اوگاندا که ساعتی پیش از این برنامه برگزار شد، سفیر کشورمان در این دیدار به محورها و زمینه‌­های همکاری دو کشور اشاره کرده و دانشگاه المصطفی در این کشور که پس از یک دوره ده ساله وارد دوره توسعه خود شده است را به عنوان حضور ظرفیت‌­های آموزش عالی ایران در کشور اوگاندا در محورهای علمی، فنی ـ حرفه­‌ای و فن­آوری معرفی نمود.