مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان میهمان ویژه نخستین جشنواره دانشجویی اقوام

نخستین جشنواره دانشجویی اقوام به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان و با حضور دانشجومعلمان دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور با برگزاری مراسم افتتاحیه در سالن شهید نصیری و پردیس خواهران  به مدت سه روز آغاز به کار کرد.

این جشنواره با شعار طلایه داران اقوام ایرانی، زمینه سازان تمدن اسلامی در بخش های اجرای صحنه ای آیین های نمایشی، موسیقی نواحی استان ها، نقالی با محوریت موضوعات ملی و مذهبی، روایتگری با محوریت انقلاب اسلامی و برپایی غرفه معرفی صنایع دستی و پخت غذاهای محلی و نیز برگزار کارگاه های آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری در دو پردیس دانشگاهی آیت الله خامنه ای و امام خمینی (ره)  و همچنین ایجاد نمایشگاه فرهنگ و هنر اقوام استان های ایران در حال برگزاری است.

مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان بعنوان میهمان ویژه این جشنواره با حضوری پررنگ و برپایی غرفه “فرهنگ ملل” به معرفی نمادهای فرهنگی متبلور در صنایع دستی ، پوشاک ، اغذیه و آداب و رسوم ملیت های اندونزی   افغانستان ، مالی ، ساحل عاج و تاجیکستان پرداخت.

همچنین در غرفه المصطفی ، دانش پژوهان با گویش ها و زبان های ، پشتو، دری، تاجیک، اندونزی، عربی، انگلیسی و ازبک به میهمانان خوشامد گویی داشتند.