با حضور پیروان ادیان مختلف اسلامی برگزار شد؛

جشن بزرگ مبعث در نمایندگی جامعه المصطفی گلستان

جشن بزرگ مبعث پیامبر مهربانی و رحمت در جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان برگزار شد.

در این مراسم که در شب عید مبعث و در محل سالن همایش های امام خمینی(ره) و با حضور علما و فرهیختگان و نیز شرکت پرشور طلاب، اساتید و کارکنان نمایندگی گلستان برگزار گردید،  آیت‌الله سیدرضا حسینی مازندرانی، استاد اخلاق و مدیر حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهر ری به ایراد سخن پرداخت.

آیت‌الله مازندرانی در این مراسم ضمن تبریک عید مبعث به همه مسلمانان جهان عنوان کرد: مبعث پیامبر مکرم اسلام نقطه عطف تاریخ بشریت و منشا اثر برای تمام تحولات بشری پس از آن بوده است.

وی افزود : انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی(ره) موجب احیای پیام و رسالت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در همه دنیا شد؛ به نحوی که هم اینک در تمام دنیا نام اسلام و نام امام خمینی(ره) شناخته شده است.

مدیر حوزه علمیه امام حسین علیه السلام در ادامه بعثت نبوی را در جهت احیای مکارم اخلاقی برشمرد و در این زمینه با برشمردن برخی وظایف اخلاقی برای طلاب علوم دینی عنوان کرد: برحذر بودن از تلف كردن فرصت ها از مهمترین وظایف جوانان بشمار می رود چرا که از امام علي عليه السلام منقول است که فرمودند: إضاعَةُ الفُرصَةِ غُصَّةٌ از دست دادن فرصت، مايه غصه است.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به ثمرات فراوان وحدت امت اسلامی خاطرنشان ساخت: قرآن کریم در آیه شریفه “وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا” و همچنین در بسیاری دیگر از آیات، وحدت را از اصول اساسی بقای امت اسلامی میداند و این مهم در زمان جمهوری اسلامی به بهترین شکل در حال پیاده سازی است. به گونه ای که می توان گفت؛ تجلی وحدت و تقریب مذاهب، ثمره انقلاب اسلامی است و این مهم در پیام‌های امام(ره) به حجاج ایرانی موسم حج، هویدا است.

وی به تبلیغات سوء دشمنان اشاره کرد و جهاد تبیین را که از منویات برجسته مقام معظم رهبری و بعنوان وظیفه علما و فرهیختگان معرفی کرد و اظهار داشت: از فرصت جوانی و علم آموزی باید حسن استفاده را بنمایید؛ از مهمترین این بهره گیری ها، آگاه سازی جامعه پیرامونی نسبت به تهدیدها و فرصت ها است.

آیت‌الله مازندرانی از عمران و آبادانی پس از انقلاب اسلامی به عنوان نمونه عینی اتکا به ظرفیت امت اسلامی یاد کرد و افزود: الاسلام یعلوا و لا یعلی علیه و این بدان معنا است که می بایست راه های استیلای دشمنان را بر کشور ببندیم و مطمئن باشیم با اتکا به خدای متعال، پیروزی با جبهه حق است؛ چرا که «ان الباطل کان زهوقا».

 

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید کمال حسینی نماینده جامعه المصطفی العالمیه در استان های مازندران و گلستان نیز طی سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم و تبریک مبعث پبامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله، ضمن اشاره به آیه ۱۶۴ سوره مبارکه آل‌عمران یادآور شد: از مواردی که خدای متعال به واسطه آن بر بشریت منت گذارده است، بعثت و ارسال پیامبر برای هدایت بشر بوده است که این امر کاشف از اهمیت فراوان و بی نظیر بعثت رسول الله صلی الله علیه و آله است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: بعثت انبيا، از بزرگ‌ترين هديه‌هاى آسمانى و نعمتهای الهى است که ثمره آن طبق آیات شریفه قرآن کریم، هدایت، تزکیه و علم آموزی برای بشر بوده است.