نیمسال دوم تحصیلی مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان آغاز شد

مراسم آغاز آغاز نیمسال دوم تحصیلی در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رهنما مدیر مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار شد.

حجت الاسلام رهنما در سخنانی ضمن خیر مقدم و گرامیداشت ایام الله دهه مبارکه فجر، انقلاب اسلامی را از اهم نعم الهی بر بندگان معرفی و به تبیین شاخصه‌های رهبری الهی در نهضت پرداخت.

معاون آموزش نمایندگی جامعةالمصطفی، به حدیث «جَعَلَ اللهُ الاِیمانَ … وَ طاعَتَنا نِظاماً لِلْمِلَّةِ، وَ اِمامَتَنا اَماناً مِنَ الْفُرْقَةِ» (خداوند اطاعت ما را وسیله نظم بخشی جامعه و امامت ما را نجات از تفرقه قرار داده است)  از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و اظهار داشت: در این سخن دو نکته اساسی برای پیروزی،  بقاء و استمرار حکومت اسلامی ذکر شده است؛ نخست رهبر الهی و دوم اطاعت مردم.

وی افزود: عصر امام خمینی)ره( یک عصر طلایی است که مصداق واقعی بیان دخت گرامی پیامبر گرامی اسلام بوده است که هم رهبر الهی بود و هم اطاعت مردم را به دنبال داشت که موجب پیروزی یک ملت بر یک رژیم سفاک شد.

معاون آموزش نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان اظهار داشت: ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا است و مردم هم از یک رهبر دینی و الهی این سخن را پذیرفتند و همراه شدند و تاکنون این همراهی ادامه دارد و خواهد داشت؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران مبنای قرآنی دارد .

حجت الاسلام رهنما تصریح کرد: ایران اسلامی علی رغم دشمنی‌ها، هشت سال جنگ تحمیلی، ترورشخصیت های برجسته نظام اسلامی و تحریم ها، توانست خدمات قابل توجی به مردم داشته باشد به طوری که قبل از انقلاب فقط ۱۶ درصد دارای نعمت برق بودند و الان صد در صد مردم کشور از این نعمت برق برخوردارند؛ در بحث آب، گاز و همچنین پیشرفت های علمی، پزشکی و مهندسی و … به دستاوردهای ارزشمند بسیاری دست یافته ایم.

وی ضمن اشاره به آغاز نیمسال دوم تحصیلی، جامعةالمصطفی را خانه دوم اساتید و دانش‌پژوهان دانست و با بیان این که باید دانش پژوهان را دختران خود بدانیم، اظهار داشت: هر یک از اعضاء مجموعه وظیفه ای دارند که اگر یک نفر به وظیفه خود عمل نکند و ناهماهنگی ایجاد شود، تاثیر منفی در رشد اخلاقی و علمی طلاب دارد؛ لازم است به آنچه ابلاغ می‌شود و دستورالعمل صادر می‌گردد، ملتزم باشیم، همه ما مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم .

حجت الاسلام مسلمی معاون پژوهش نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به حمایت معاونت پژوهش از انجمن های علمی و کارگاه ها و نشستهای پژوهشی، از طلاب واساتید برای ارائه مقاله در همایش بین المللی حقوق بشر از منظر مقام معظم رهبری دعوت کرد و اظهار داشت : تمدید زمان ارائه مقالات تا۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، بدلیل استقبال پژوهشگران و فرهیختگان، فرصتی مغتنم را برای نگارش مقالات علمی و پژوهشی به وجود آورده است.