کارگاه نقد فیلم مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد

تشکل فرهنگی ریحانه النبی، در میان استقبال چشمگیر طلاب اقدام به برگزاری کارگاه نقد فیلم در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی نمود.

در این کارگاه استاد سرکار خانم راد به نقد سریال «ونزدی» پرداخت و ضمن بیان تاریخچه مختصری از سینمای هالیوود و اهداف این مجموعه از ساخت برخی فیلم‌ها اظهار داشت: یکی از تحولات اجتماعی در غرب رنسانس جهان غرب بود که به واسطه آن مدرنیته به وجود آمد و اولین و مهمترین پیامد آن انسانی و گرایی است که می‌گویند ما نیاز به خدا نداریم و فقط محور انسان است.

وی افزود: ونزدی ساخته «تیم برتون» یکی از کارگردان مطرح در هالیوود است؛  تیم برتون تولیداتی در حیطه کاراکترها و شخصیت هایی دارد که انسان مطلق نیستند.

خانم راد یادآور شد: اگر بخواهید تحولات مدرنیته در غرب را ببینید مراتب مختلفی داشته و از هنر شروع شده و هنر کارش تصرف در اراده ها و انگیزه های آدم هاست. به گونه ای که در این فیلم نویسنده مثل فیلم «حال بوی» تصویر قدرت شیطان را نسبت به کلیسا به رخ می کشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان ساخت: سینمای هالیوود برای سلایق مختلف طرح و برنامه های متنوعی دارد تا سلبریتی ها به جای خدا بنشینند و قهرمان مردم شوند. بنیان فکری ونزدی این است که احساسات جلوی رشد انسان را میگیرد.