رئیس المصطفی در نشست کارگزاران فرهنگی:

رشد اخلاقی و معنوی یک رکن اساسی در نظام آموزشی المصطفی است

مراسم تکریم از کارگزاران تربیتی جامعةالمصطفی صبح امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در سالن شهید عارف حسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(قدس سره) برگزار شد.
خدمت در المصطفی توفیق الهی است

رئیس جامعةالمصطفی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته تربیت و تبریک اعیاد ماه مبارک شعبان به کارگزاران تربیتی المصطفی اظهار داشت: ما مفتخریم در المصطفی از سرمایه انسانی کاردان، متعهد، تلاشگر و مخلص برخوردار هستیم؛ البته اینکه زمینه خدمت ما و شما در چنین دستگاهی قرار داده شد، توفیقی است که خداوند متعال به ما عنایت نموده است.

وی تعلیم و تربیت المصطفی را نظامی جامع خواند و ابراز داشت: تفاوت اصلی ما با سایر مراکز علمی رایج، هویت حوزوی جامعةالمصطفی است. ریشه‌های المصطفی مبتنی بر تاریخ عمیق حوزه‌های علمیه است و به همین دلیل در کنار آموزش، تربیت و رشد اخلاقی و معنوی یک رکن اساسی در نظام آموزشی المصطفی به شمار می‌آید.

اساتید مهم ترین الگوی تربیتی طلاب هستند

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، موثرترین اقدام تربیتی را حضور یک مربی تربیتی در کنار طلاب دانست و گفت: در کنار سایر برنامه‌های تربیتی، حضور مستقیم یک مربی و راهنما برای کمک در جهت طی طریق طلاب بسیار مهم است و لازم است ما در این زمینه برنامه ریزی نموده و پشتیبانی بهتری به عمل آوریم.

وی با نقل خاطره‌ای از آيت الله شهید بهشتی از آیت الله العظمی گلپایگانی، مهم‌ترین الگوی تربیتی را سلوک اخلاقی اساتید حوزه علمیه خواند و ابراز داشت: اگر استادان ما برای طلاب در قامت مربی و مرشد باشند، راهگشای بسیاری از مشکلات خواهند بود.

المصطفی یک مرکز علمی- تربیتی با گفتمان ویژه در عالم است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباسی، جامعةالمصطفی را یک مرکز علمی- تربیتی با اندیشه و گفتمان ویژه در عالم دانست و گفت: این مکتب همان گفتمان انقلاب اسلامی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم از آن با عنوان بازسازی و احیای تمدن نوین اسلامی یاد فرموده‌اند. ما به دنبال ارائه یک الگوی اجتماعی جدید هستیم که برای بشر گرفتار در تمدن مادی، یک الگو و راه تازه باشد. البته دنیای مادی تمام امکانات خود را برای جلوگیری از ارائه این الگوی تازه بکار گرفته است و حجم بالای کینه‌ورزی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران نیز از همین مسئله نشات می‌گیرد.

معیارهای دوگانه و ریاکارانه آزادی بیان در غرب

وی با انتقاد از استفاده فریبکارانه غرب از مفاهیمی همچون آزادی بیان و حقوق زن، خاطرنشان کرد: ما شاهدیم امروز به نام آزادی بیان اجازه توهین به کتاب مقدس نزدیک به دو میلیارد مسلمان داده می‌شود اما اگر کسی پرچم یک گروه انحرافی و ضداخلاقی را به آتش بکشد، معیار دوگانه و ریاکارانه آزادی بیان غربی او را با مجازات‌های سنگین مواجه می‌سازد.

رئیس جامعةالمصطفی شیوع نگاه ابزاری و تجاری به زن را دستاورد ادعای آزادی زنان در تمدن غرب دانست و گفت: به لطف انقلاب اسلامی امروز بالاترین رشد علمی بانوان در جهان را جمهوری اسلامی ایران در اختیار دارد. ما امروز در عالم پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی هستیم و افرادی که با تلاش و زحمت های شما عزیزان تربیت شده‌اند، در اقصی نقاط عالم در حال نشر و ترویج این تفکر تمدن‌ساز هستند.

کاروان فرهنگی تربیتی المصطفی مجموعه ای توانمند به شمار می آید

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی برگزاری جلسات هم‌اندیشی کارگزاران تربیتی را به منظور ارتقای فعالیت‌ها و رفع نقاط ضعف بسیار مهم دانست و ابراز داشت: امروز قدرت‌های سلطه‌گر به خوبی می‌دانند برای تسلط بر جهان لازم است ابتدا بر افکار و اذهان مردم تسلط یابند. کاروان فرهنگی تربیتی المصطفی که با وجود کمبود امکانات مجموعه‌ای توانمند به شمار مي‌آید، باید در زمینه انتقال این نگاه جامع و توام با بصیرت به طلاب و فراگیران المصطفی تلاش دوچندانی داشته باشد.