رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان:

درک حضور در محضر الهی وخوف از او اساسی ترین رکن خودسازی است

مراسم جشن میلاد امام حسین، حضرت ابوالفضل و امام سجاد (علیهم السلام) در نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان برگزار شد.

حجةالاسلام والمسلمین صالح در این مراسم گفت: مهمترین اصل در خودسازی توجه به مبدا و معاد است و با توجه به آیه “انا لله و انا الیه راجعون” خود معاد نیز ریشه در توجه عمیق به مبدأ دارد.

وی باشاره به ویژگی‌های برجسته شخصیتی اباعبدالله اظهار داشت: اباعبدالله (علیه السلام) با درک همه ساحت‌های تربیتی لازم با بهره‌مندی از شخصیتی نه تنها امام جامعه بلکه برای سایر ائمه هدی نیز الگو و پیشوا بود.

سخنران مراسم با اشاره به آیه تطهیر در قرآن کریم افزود: مهمترین ویژگی ممتاز امام حسین (علیه السلام) پاکی و طهارت نفس بود.

رییس نمایندگی المصطفی در خراسان با بیان فراز اللهم اجعلنی اخشاک کانی اراک و اسعدنی بتقواک و لاتشقنی بمعصیتک از امام حسین (علیه السلام) در دعای عرفه تصریح کرد: حتی توفیق خوف از خداوند متعال هدیه ای از جانب خود اوست و این موضوع در شیوه سلوک امام حسین (علیه السلام) برجسته است و در عرفان امام، اباعبدالله (علیه السلام) مدام خود را در محضر خدا می بیند و این عین مقام فقر الی الله است.

وی با قرائت روایت “خف الله کانک تراه فان لم تکن تراه فانه یراک” از امام صادق (علیه السلام) خاطر نشان کرد: درک اینکه عالم محضر خداست و معصیت در محضر او جایز نیست بالاترین تکنیک خودسازی است.